Gå til innhold

Til det modsquad på Gamer.no

Anbefalte innlegg

Har vært aktiv forumbruker en stund nå på gamer.no og har i en lengre tid observert hvordan ting blir behandlet her på forumet og det er enkelte punkter som jeg stusser litt over.

Det første jeg legger merke til er att så og si alle ps3 vs 360 vs wii tråder blir stengt etter relativ kort tid med gjentatt info fra the modsquad att dette har blitt diskutert opp og ned og de anser det for ett ferdigdiskutert kapittel. Jeg kan dels være enig den instillinga til modsquad der men der er ett stort men her.

Ett eksempel som jeg kan dra frem er følgende og jeg ber dere ta en titt på denne. og deretter tenke igjennom det jeg sier om ps3 vs 360 vs Wii. Her ser dere igjennom fingrene når en bruker går veldig offtopic i forhold til hva tråden handler om å begynner å snakke om harddiskskifte på ps3 og av den grunn lurer jeg på.. Er ikke dette en tegn på att enkelte har en trang til å fremheve sin favorittkonsoll på en topic som har null relevans til det topic starter faktisk spør om.

Jeg vill herved foreslå følgende hvor modsquad for to enkle valg.

Det første er att man oppretter ett lite underforum under konsoller som man feks kaller system wars eller noe tilsvarende hvor det blir tilatt å diskutere over hvilken konsoll man liker beste å ha såkalte fanboyskring om dette emmet.

Det andre alternativet er att man luker bort kommentarerer fra en topic som ikke er relevant til hva topicen handler om da dette vill medføre ett mer ryddig diskusjon om topicen og ikke blande inn andre elementer som har lite med topic å gjøre.

Ellers vill jeg si att forumet her på gamer.no er både oversiktlig og informativt, innspill fra andre der ute har hjulpet i en del situasjoner noe som jeg også ser som hele meninga med ett fora som dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det konkrete tilfellet du nevner seg er ikkje noko konsollkrangling i. Trådstarter sjølv som kom fram til PS3 sidan det er forskjell på bruk av harddisk i dei to konsollane.

Å fjerne OT har me då alltid gjort, er ikkje noko nytt me treng byrje med det.

Eit underforum for krangling er ikkje aktuelt, me har sett meir enn nok frå den krigen der dei siste åra. Om brukarane ikkje klarer halde seg til kategorien for sin konsoll kan dei heller finne seg eit anna forum å krangle på.

Edit: Tråden flyttes til riktig kategori.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Synes litt synd i moderatorene som må stenge slike Vs tråder, det hadde vært fult mulig med dem hadde det ikke vært for enkelte brukeres trang til å kaste en neve møkker med på innleggene sin samt enkeltes trang til å fremstille sin enhet som overlegen.

Tror det er mer relevant at har en bruker et spørsmål søker han opp dette eller eventuelt poste i den relevante kategorien for det han lurer, lurer han på noe rundt PS3 går dette i PS3 kategorien.

Lenke til kommentar

Jeg biter meg i halen nå kanskje men i den tråden jeg linket til så er det ikke snakk om krangling men att en bruker drar frem ett element "hardiskskifte til ps3" som jeg ser på har null relevans i forhold til hva trådstarter spør om.

Men jeg har fått svar på det jeg hadde innspill og meninger om så du kan stenge denne tråd hvis du føler for det.

Lenke til kommentar

Sidan det kunne være tilfelle at selgaren snakka om PS3 så synest eg absolutt det har relevans for tråden.

Sjølv om me helst vil at diskusjonen for kvar konsoll tas i sin respektiv kategori er det umogeleg å splitte det heilt. I mange emner er det heilt naturleg at både Wii, PS3 og X360 er med i diskusjonen. Så lenge brukarane klarer å diskutere på sakleg vis i fredelege former er det ingenting i veien med å diskutere forskjellar til dei blir firkanta i augene. Grunnen til at me køyrer så hardt på PS3 vs X360-diskusjonane er at dei har ei slitsom fortid med krangling og bråk. I ein periode var det veldig mykje å rydde opp i der, men det har heldigvis roa seg ned veldig mykje sidan den gang.

Men me ser framleis at dersom diskusjonen kjem opp og dei rette (eventuelt feil) brukarar er med i diskusjonen så blir det berre tull av det heile.

Lenke til kommentar

Det er relevant, da det er et spørsmål angående hva selgeren kan ha ment.

Og etter det spørsmålet, er det trådstarter selv som vinkler ting videre inn på ps3.

Kanskje selgeren snakket om PS3? I den kan du sette hvilken som helst 2.5" harddisk.

Så tar trådstarter det videre med

Vel, vel da får jeg levere den tilbake da og heller få en sak med hd, eller evt en PS3.

For så å innformere om at han har valgt ps3 i en post litt under.

Hvordan får du dette til å være utenfor relevanse i forhold til trådstarter sin problemstilling? Trådstarter ønsker en konsoll som han kan sette i en disk han allerede har. Noe som ikke var så enkelt som han selv ønsket å gjøre på xbox, og valgte derfor ps3.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...