napster1989 Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Heisann! Jeg bor på hybel, og deler den med en annen gutt på 16 år som hele tiden laster ned ting via uTorrent. Jeg er WoW entusiast og trenger det lille nettet som husverten vår gir oss. Vi gikk en avtale om å KUN laste ned etter kl 24.00, slik at det ikke går utover min spilleglede. Han bryter stadig denne avtalen, og han driter i hva jeg sier til han. Jeg er så sinnsykt lei, og lurte på om noen har noen tips til overvåking av nettverk eller hvordan jeg kan sperre nettet hans for en liten stund for å kunne vise han at det får konsekvenser når han laster ned utenfor "lastetiden"? Håper på respons! =) Mvh Napster Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Du kan bruke pingplotter for å sjekke om nettet er i bruk. Jeg vil råde deg til å hjelpe han å stille inn programmet slik at det ikke skader din spilling. WoW krever ikke spesielt lav ping, så det bør kunne gå an å løse dette på en grei måte. I Utorrent så kan man sette begrensninger på antall tilkoblinger (viktig), hastighet opp og ned i tillegg til at man kan sette en scheduler som øker eller senker hastigheten til gitte tider. Du finner alt dette under OPTIONS, PREFERENCES. Bandwidth: -Global maximum number of connections = 50. -Download rate = 40% av max -Upload rate =40% av max Scheduler -Enable høyere hastighet når du ikke bruker nettet selv. Lenke til kommentar
napster1989 Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 Du kan bruke pingplotter for å sjekke om nettet er i bruk.Jeg vil råde deg til å hjelpe han å stille inn programmet slik at det ikke skader din spilling. WoW krever ikke spesielt lav ping, så det bør kunne gå an å løse dette på en grei måte. I Utorrent så kan man sette begrensninger på antall tilkoblinger (viktig), hastighet opp og ned i tillegg til at man kan sette en scheduler som øker eller senker hastigheten til gitte tider. Du finner alt dette under OPTIONS, PREFERENCES. Bandwidth: -Global maximum number of connections = 50. -Download rate = 40% av max -Upload rate =40% av max Scheduler -Enable høyere hastighet når du ikke bruker nettet selv. Okey =) Ja jeg har egentlig ordnet dette, på både min og hans pc, slik at downloaden er på max etter kl 12, og på max 100kb/s ellers om dagen. Er bare det at han har skjønt han kan velge "Force Start" og da overstyrer det den grensen. Av og til krangler vi om hvem som skal gjøre husarbeid, og det nytter aldri å prate med han, så når det skjer, så protesterer han ved å sette på "Force Start" når jeg spiller wow. Veldig gøy når man er i et raid og alt stopper opp liksom... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Du kan jo lure inn netlimiter på maskina hans og skjule ikonet i taskbar. http://www.netlimiter.com/ Så spørs det hvor glup han er på data :-) Lenke til kommentar
napster1989 Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 Du kan jo lure inn netlimiter på maskina hans og skjule ikonet i taskbar. http://www.netlimiter.com/Så spørs det hvor glup han er på data :-) Jaaa! Takk! Han bruker å la pcen stå på når han er på skolen Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Eller du kan logge inn på ruteren og blokkere portene til hans maskin. Gjør jeg når søsteren min laster ned litt for mye ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå