MrL Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Hei, jeg vant et promotional copy av et spill til 360, men mangler konsollen. Noe som ser slikt ut, bare et annet spill. Jeg vet det står "not for resale", men det er vell egentlig ment for butikker ell? Det jeg vurderte var å legge det ut på finn, til kanskje over 50 % rabatt i forhold til orginalpris pga det ikke er 100% orginal spill kan man vell si. Men er dette på noen måte ulovlig, altså få konsikvenser etc? Lenke til kommentar
Xp3ri3nZ Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Hei, jeg vant et promotional copy av et spill til 360, men mangler konsollen.Noe som ser slikt ut, bare et annet spill. Jeg vet det står "not for resale", men det er vell egentlig ment for butikker ell? Det jeg vurderte var å legge det ut på finn, til kanskje over 50 % rabatt i forhold til orginalpris pga det ikke er 100% orginal spill kan man vell si. Men er dette på noen måte ulovlig, altså få konsikvenser etc? Kan ikke se for meg at du skulle få noe straff får det kan aldri tenkte meg at det er ulovlig. Hverfall ikke noe som politiet prioritere. Helt sikkert et forumtroll så begynner med moralfingeren nå snart bare vent å se! Endret 4. februar 2009 av Xp3ri3nZ Lenke til kommentar
unik42 Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Hvis det er et promo spill som ikke er piratet så kan jeg aldri tenke meg at det skulle være problematisk for deg å selge det. Kanskje ikke Gamestop tar imot det, men det er ingen som kan nekte deg som privat forbruker å gjøre akkurat det du vil med dine egendeler. Så selg i vei! Er det mulig å få vite hvilket spill det er snakk om? Lenke til kommentar
Xp3ri3nZ Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Hvis det er et promo spill som ikke er piratet så kan jeg aldri tenke meg at det skulle være problematisk for deg å selge det. Kanskje ikke Gamestop tar imot det, men det er ingen som kan nekte deg som privat forbruker å gjøre akkurat det du vil med dine egendeler. Så selg i vei! Er det mulig å få vite hvilket spill det er snakk om? Seriøst er du blind? han har jo posta bilde å greier! hehe dette er jo ikke morsomt visst du virkelig er blind. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Den som eventuelt får bråk er butikken som selger det videre, ikke med loven, men med leverandøren. Jeg tror ikke dette tas så tungt, siden det står en del promo-eksemplarer nede i brukthylla på Game. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Okei da så, har allerede lagt det ut på finn så hehe Hvis det er et promo spill som ikke er piratet så kan jeg aldri tenke meg at det skulle være problematisk for deg å selge det. Kanskje ikke Gamestop tar imot det, men det er ingen som kan nekte deg som privat forbruker å gjøre akkurat det du vil med dine egendeler. Så selg i vei! Er det mulig å få vite hvilket spill det er snakk om? Seriøst er du blind? han har jo posta bilde å greier! hehe dette er jo ikke morsomt visst du virkelig er blind. Vell håper det var en kødd, fordi det står faktisk klart over at det bildet ikke er spillet jeg skal selge Spillet jeg skal selge er Banjo Kazooie Nuts and Bolts Endret 4. februar 2009 av MrLG Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Jeg ville heller prøvd meg i juss delen av forumet mtp dette spørsmålet. Hva faen vet folk flest her ikke om juss? Snakker vi om en "promo" versjon av et spill som enda ikke er lansert? Lenke til kommentar
nyttskjermkort Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 tror ikke det skal være noe problem.skal ikke si det sikkert men jeg har sett de spillene som følger med konsolen stående i hyller i butikker(brukt hyller da)men har faktisk sett de til full pris også selgt nye av butikken Lenke til kommentar
unik42 Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Hvis det er et promo spill som ikke er piratet så kan jeg aldri tenke meg at det skulle være problematisk for deg å selge det. Kanskje ikke Gamestop tar imot det, men det er ingen som kan nekte deg som privat forbruker å gjøre akkurat det du vil med dine egendeler. Så selg i vei! Er det mulig å få vite hvilket spill det er snakk om? Seriøst er du blind? han har jo posta bilde å greier! hehe dette er jo ikke morsomt visst du virkelig er blind. Tulling. Lenke til kommentar
Anders81 Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Som flere nevner vil ikke du personlig få noen problemer, det er så vidt jeg vet ikke mulig å nekte noen å selge et spill videre. Derimot kan de som i utgangspunktet fikk promo-kopien få problemer med leverandøren. Vi spillanmeldere får slike bokser stadig vekk (eller varianter av dem), men kan i verste fall risikere jobben hvis vi selger dem videre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå