zeeroo-x Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) jeg har klokket min intelcore2duo e8400 cpu. jeg lurer på om dere kan ta en titt på dette bildet å fortelle meg om disse volt og temperatur verdiene er i orden slik at jeg kan kjøre cpuen på 3.60GHZ 24/7? kjører NorthQ siberian tiger vannkjøling. Temperaturen kom aldri over 59 grader C. når dette bilde ble tatt kjørte jeg intelburn test for å teste stabiliteten. kjøres stabilt med 1.21V på Vcore Endret 28. januar 2009 av zeeroo-x Lenke til kommentar
reger Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 (endret) Hei har en e8400 jeg å kjører på 3.6Ghz 1.1500V min er dønn stabil muligens du mater den med litt for mye volt. Anbefaler deg hvis du ikke har tenkt å klokke lengre å justere volten til den ikke er stabil så deretter å øke volten til det minimume av hva som er stabil. edit: selve temperaturen er ikke noe ille men jo lavere temperatur jo lengre levetid. Endret 31. januar 2009 av reger Lenke til kommentar
zeeroo-x Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2009 Heihar en e8400 jeg å kjører på 3.6Ghz 1.1500V min er dønn stabil muligens du mater den med litt for mye volt. Anbefaler deg hvis du ikke har tenkt å klokke lengre å justere volten til den ikke er stabil så deretter å øke volten til det minimume av hva som er stabil. edit: selve temperaturen er ikke noe ille men jo lavere temperatur jo lengre levetid. hvilken ram har du? og hvilken klokker kjører de på, og hva er forholdet mellom minnet ditt og bus speed? Lenke til kommentar
zeeroo-x Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 kan jeg kalle dette stabilt? (bilde) Klokka rammen ned fra 1066mhz til 800 for å få forhold ram:fsb 1:1. vcore står i bios på 1.22500. vet ikke om rammen for nok strøm nå står ram overclockingcontrol på +0.20 slik at den leverer ut 2.03 v til rammen. men noen plasser står det at den trenger 2.2V legger ved et bilde av dette også. trenger minnet bare 1.8V eller 2.2? På forhånd takk:) Lenke til kommentar
reger Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 (endret) hei igjen :!: Som du kansje ser ved strammere timings på minnet trenger det mere volt! jeg kjører på forhold 1:1 siden jeg normalt kjører normalt 4Ghz = 445fsb. jeg forer minne mitt med 1.8V ved 3.6Ghz og 1.9-2.0V ved 4Ghz Jo lengre man kjører stress program everest, orthos, prime95 jo sikkrere er man på at det er stabilt men som oftest anbefales det å kjøre minimum 30min. Jeg har pleid å kjøre test primes 30min-2-3 tima når jeg vil være rimelig sikker. edit: ja det virker i værtfall nogen lunde stabilt men anbefaler deg å kjøre 30min minimum Endret 1. februar 2009 av reger Lenke til kommentar
zeeroo-x Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 hei igjen :!: Som du kansje ser ved strammere timings på minnet trenger det mere volt! jeg kjører på forhold 1:1 siden jeg normalt kjører normalt 4Ghz = 445fsb. jeg forer minne mitt med 1.8V ved 3.6Ghz og 1.9-2.0V ved 4Ghz Jo lengre man kjører stress program everest, orthos, prime95 jo sikkrere er man på at det er stabilt men som oftest anbefales det å kjøre minimum 30min. Jeg har pleid å kjøre test primes 30min-2-3 tima når jeg vil være rimelig sikker. edit: ja det virker i værtfall nogen lunde stabilt men anbefaler deg å kjøre 30min minimum Kjørte everest stress test i 1time og deretter 40 min til, kan jeg kalle systemet mitt stabilt nå? tempen var alfri over 53 grader. vcore er på 1.22500 Lenke til kommentar
reger Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 ja du kan kalle det stabilt men det blir aldri 100% stabilt jo lengre testene blir kjørt jo sikkrere kan du være btw: 4Ghz e ikke så altfor langt unna Lenke til kommentar
zeeroo-x Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 skal kjøre på denne klokken en stund nå, kansje 4GHZ senere når jeg får tid:) Lenke til kommentar
JAH Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Her er en skjermdump av min E8400@4ghz Nei, jeg har ikke kjørt P95 lenge, men dette er bare for demo:) Lenke til kommentar
reger Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Her er en skjermdump av min E8400@4ghzNei, jeg har ikke kjørt P95 lenge, men dette er bare for demo:) Ja vet det er enkelt og nå 4.0Ghz Lenke til kommentar
zeeroo-x Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 HAR HATT 4GHZ på min jeg å, men d var ustabilt så giddet jeg ike å begynne å stille inn ting på nytt så d får vente en stund. her er bevis:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå