Gå til innhold

Hva er det mest sære tingen du har lært bort?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vi hadde stort sett all undervisning på pc på vgs. Læreren min var 63 eller noe så det ble en del hjelping. Serlig når man er kjent som "nerden" i klassen :p Ble omtrent heiet opp når hun trengte hjelp.

Kjenner meg godt igjen der gitt haha

Lenke til kommentar

Var borti en morsom en i dag. Spurte om min 60-årige lærer kunne søke opp mobilnr. til min far da jeg måtte ha tak i ham, og joda, det kunne hun.

"Da skal jeg vel innpå finn.no, ikke sant?"

Kudos til meg for å forholde meg uten latterkrampe på den der.

"Neida, du kan jo prøve å gå inn på 1881.no," sier jeg hyggelig, siden hun nå var hyggelig og fant nummeret.

Men når sant skal sies, så skjønner jeg ikke hvorfor hun skal ha opp Google og søke på 1881, i stedet for å bare skrive inn 1881.no. Hun fant nå nummeret, da, så grei er hun. Var en liten morsom start på dagen. :)

Lenke til kommentar
Vel vel. For eit par dagar sidan måtte eg vise ei blondine kor Inda var på verdenskartet..

I 10. klasse..

Sett verre. Mange som ikke vet hvor alle fylkene i Norge ligger engang, og jeg er et år eldre enn deg.

Der har du meg, og jeg tikker innpå nittende året snart. Geografi faller helt forbi meg.

Det er litt slemt, men å prøve å lære min niese på 8 år hvordan man beveger på musen og spiller lek & lær spillene var helt utrolig krevende. Hun lå over hele datapulten min fordi hun skulle til høyre, men løftet ikke på musen i det hele tatt. Og ctrl+alt+del er fryktelig vanskelig for noen. Jeg vet at jeg ikke hadde kunnet det hadde det ikke vært for at jeg vokste opp med det, men herregud så irriterende det er.

men særeste? Hvordan pakke penis+pung mellom lårene i en bevegelse.(No hands)

Lenke til kommentar
Jeg har lært mamma å bruke Facebook.

+1.

Også lære mamma hvordan du lager stor bokstav når du skriver.

Samt er det særs pinlig å forklare visse blonde jenter hvorfor fotballspillere ikke får bruke hendene, hvorfor de ikke har en ball hver, og hvorfor de jubler når den går i nettet.

Lenke til kommentar

Jeg måtte lære en hvordan bevege pc musa når skjermen var i standby modus (altså svart og man beveger på musa eller trykker på tastaturet så kommer bilde tilbake) :dontgetit: "Åssen skal jeg bevege musa da?"...

Ellers må det være å lære folk å bruke google... Skulle vært ulovlig og ikke bruke google først...

Lenke til kommentar

Dette var ikke en ting jeg måtte lære noen, men jeg lærte en hvordan man lager stemmen til Bobby i "Bobbys verden" som gikk på TV for lenge siden. Det er faktisk samme stemme som lillesøstern til Terkel i "Terkel i knipe".

Det som var hysterisk etterpå var at dette ble brukt til å lure noen på ventrilo (VOIP) til å tro at en viss gutt (som av mystiske grunner ikke hadde kommet i stemmeskifte selv om han var 15 år...) var kommet inn i kanalen.

Lenke til kommentar

Å spytte rett fra spyttkjertlene, med åpen munn.

En gang for alle: At noen trenger hjelp med ukjent teknologi er ikke sært i det hele tatt, selv om 20 innlegg før dere har gjort det til trådens emne...

Endret av kjerts
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det særeste jeg har kært bort, er ordet "ParadoksalAnalytiskRestriksjonalFakultativPartikkelakseleratorMassespektrometerKvante

aster".

Det ble lært bort til en 5-ring, og nå kan hun alt utenat! Så stolt av henne :tease:

MEn det særeste jeg har lært bort innen data, må være hvordan man bruker en datamskin. Bestemoren min fikk en gammel PC, og hadde aldri sett en PC før, engang. Det var IKKE morsomt å lære henne ALT på Pcen... Og ikke var hun motivert for det heller :thumbdown:

Vi hadde stort sett all undervisning på pc på vgs. Læreren min var 63 eller noe så det ble en del hjelping. Serlig når man er kjent som "nerden" i klassen :p Ble omtrent heiet opp når hun trengte hjelp.

Jeg også -_-

Jeg også, hver gang læreren vår ikke skjønner hvordan man skal sette på en film, sier alle "kom igjen a, magne, dette fikser du!"

Og hva gjør man da a? Blir vel til at man går opp og hjelper.

Lenke til kommentar

Jeg også -_-

Jeg og, som regel må jeg opp å hjelpe vedkomne med å få ned kartet fordi jeg er den høyeste i klassen, er det ikke det så er det noe gærent med pcen. Ellers har jeg også måttet hjelpe en økonomi lærer med å bruke en modell som jeg hadde laget i excel, (som teknisk sett var bygd på lærerns model, hadde bare lagt til følsomhetsanalyser, så egentlig måtte ikke lærern ha gjort noe annerledes). Tror det særeste jeg noen gang har lært noen er at det faktisk er forskjell på ikke elektrisk (akustisk) og elektrisk gitar.

Endret av Perrern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...