Deviljoker Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. februar 2009 Jeg er ikke lagd av penger Ottesen!: D skal jeg ha ny CPU skal jeg daske meg ha HK og PSU og, og det koster underbuksa og litt til Lenke til kommentar
Brian Skrevet 27. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2009 Du trenger da vel ikke ny cpu, min er iallefall ikke flaskehalsen enda. Kjører du den på 3,6Ghz eller mer, duger den enda. Lenke til kommentar
Ottesen Skrevet 27. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2009 Med dem nye radoen 4870x2 driverene mine så er faktisk cpu den som er flaskehals, selv på 4,3ghz. Jo mer mhz på cpu jo bedre fungerer skjermkortet. Rart, men sant. Fikk du kjørt 3dmark06 på 4ghz foressten ? Lenke til kommentar
Deviljoker Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) har ikke testa stort på 4ghz siden sist gang.. kan prøve ikveld og måke på litt mer volt og prøve og få den litt mer stabil, og.. jeg får den stabil ganske lett på 3,8 ghz, problemet er at da overklokker jeg minnet, og siden jeg ikke har noen vifte som blåser direkte på minnet så er jeg redd for at det skal bli varm, pluss at jeg muligens burde gi det litt mer volt. Edit; Ottesen, hvilke drivere bruker du? Endret 27. februar 2009 av Deviljoker Lenke til kommentar
Ottesen Skrevet 27. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2009 Drivere til skjermkortet, 9.2. Dem driverene fungerer helt sykt bra også meg, utrolig mye bedre enn 9.1 og nedover. Hvor mye går minnet ditt på ved 4ghz da ? Tror du skal greie deg fint med orginal volt på dem. Lenke til kommentar
Deviljoker Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. februar 2009 vell.. fsb ved 4 ghz blir 450 eller lignende så rundt 900 mhz på 800mhz minne. kan vell altids slakke timings litt. Lenke til kommentar
Ottesen Skrevet 27. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2009 Tror ikke minne er noe som helst problem, minne mitt gikk lett til over 1000mhz på orginal volt, og jeg har dårligere brikker enn deg. Er vel kanskje bare at du må opp i veldig med volt ved 4ghz. Du er sikkert ved den grensa der du må ha sykt mye mer volt for bare en liten mhz økning. Jeg greide ikke som sagt 3dmark06 på 4ghz ved 1,7volt engang, så er mulig bare cpu'n din ikke vil dit... Lenke til kommentar
Deviljoker Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. februar 2009 men jeg vil skal teste 9.2 senere idag tenker jeg... og cpu`n skal klinkes i 4 ghz i 3dmark samma f... om jeg må trekke ledning fra veggkontakta og rett på cpu`n. Og får den ikke nok volt da.. da brenner den cpu`n ved solnedgang Lenke til kommentar
Ottesen Skrevet 27. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2009 Go for it ! Lenke til kommentar
Deviljoker Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) hehe, blir arti. Liten edit; Ottesen, forventer bench resulater med 2x 4870x2 og en kraftig klokket q6600 fra deg. Endret 27. februar 2009 av Deviljoker Lenke til kommentar
Deviljoker Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. februar 2009 ser ikke ut som 9.2 driverne vil virke: ( får feilmelding når jeg booter Lenke til kommentar
Ottesen Skrevet 1. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2009 Ble det bra med nye driverene ? Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 1. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2009 Her er hva jeg har fått til stabilt på den. Skulle hatt vannkjøling, hadde ikke vært problemer og yanke opp volten mer da.. Lenke til kommentar
Deviljoker Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. mars 2009 ca. samme som jeg er på det der, bare at jeg har sykt høy vdrop... Ble det bra med nye driverene ? tja, har ikke merket store forskjeller Ottesen, men så har jeg ikke klokket noe enda heller, we shal see. Lenke til kommentar
Deviljoker Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Tenkte jeg skulle prøve meg på skjermkort overklokking i nærmeste fremtid, noen som har noen tips? bruker CCC 8.12 som driver og regner med og klokke via denne, men om det er andre programmer som anbefales bruker jeg selvsagt de. svar tas imot med stor glede, takk på forhånd. Edit: regner riktignok med at jeg treng ny PSU snart:( Endret 3. mars 2009 av Deviljoker Lenke til kommentar
Brian Skrevet 3. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2009 Du har også andre programmer som kan funke bra, for eksempel atitool, eller rivatuner. Klokking av skjermkortet er som regel ganske rett frem, så den saken er grei. Lenke til kommentar
Deviljoker Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. mars 2009 mye burde jeg sette vifta til? 100% er vell litt ekstremt? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 4. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2009 Det velger du selv utifra hvor mye støy du orker å høre på 24/7. Er det maksklokk derimot, hadde jeg bare guffa på 100% så det ikke ble for varmt iallefall. Lenke til kommentar
Deviljoker Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. mars 2009 24/7 skal jeg kjøre stock på skjermkort til jeg får bedre kjøling på det(om jeg skal ha det) jeg vil bare oppnå 15k+ i 3dmark06: ) Lenke til kommentar
Brian Skrevet 4. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2009 Da er det vel bare full spiker som gjelder Bedre med for god kjøling enn for dårlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå