Brian Skrevet 16. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Holder den seg nogenlunde stabilt? Selv ved load og ikke? Tenkte på om kansje psu'n var i minste laget, så var derfor jeg spurte. Så lenge det er stabilt med 1,45v på 3,6Ghz og temperaturene ikke er faretruende høye, så ser jeg ingen problemer å kjøre 1,45v som en 24/7 klokk. Regner med at du ikke kommer til å ha denne cpu'en i flerfoldige år heller. Edit: 61grader er ganske greit, veldig normale temperaturer å ende på med luftkjøling. Endret 16. februar 2009 av Brian Lenke til kommentar
Deviljoker Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. februar 2009 ok, tusen takk for svar, tror ikke temps blir noe problem, siden jeg snart bestiller en Noctua NH-U12P om kabinettplassen tillater det(tror det går på millimetern) Cpu'n blir nok også byttet ut om ikke ALT for lenge;) Lenke til kommentar
Brian Skrevet 16. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Da kan du jo vel også prøve å klokke lengre med den nye kjøleren om det lar seg gjøre. Blir aldri nok, man får bare lyst på mer og mer. Endret 16. februar 2009 av Brian Lenke til kommentar
Deviljoker Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. februar 2009 Selvsagt, men synes 3.6 ghz er ideelt: ) selvsagt, når jeg får ny CPU og nytt Hk, kommer ikke denne chipen til og leve stort lengre:p Lenke til kommentar
Deviljoker Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. februar 2009 Foresten Brian, ser at du har ca. samme skjermkort som meg, har du prøvd og klokke det? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 16. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2009 Nei ikke enda, skal få bestilt vannblokk før jeg hiver meg igang på klokkinga av det. Lenke til kommentar
Deviljoker Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. februar 2009 ja.. er vell kanskje smart og ikke klokke noe særlig på det uten no extra kjøling.. samme hvor blodkalt det er på rommet akkurat nå(går sånn når man skrur av alle 3 datamaskina på natta, blir kaldt ja) Lenke til kommentar
Ottesen Skrevet 16. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2009 Vil bare legge til at jeg også må opp i ca 1,45v for å få 3,6ghz.. ca ca. Måtte opp i 1,7v ! for å komme over 4ghz... hehe. ikke anbefalt over lengere tid iallefall Lenke til kommentar
Deviljoker Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Hehe, tror jeg kommer til og få hjerteattakk om jeg noengang nærmer meg den volten der på en 775 CPU. men, siden vi er så godt igang med tråden så lurer jeg på om jeg skal våge meg til og forstyrre en av dere bittelitt til. har nemlig lest på nettet at man kan "stramme inn" timingen på minnet akkurat nå kjører jeg 4-4-4-12 men problemet er at jeg ikke aner hvor varmt det er:o og, er det noe særlig ytelse og hente ut av innstramming av timings? edit; kjente på ramen... ligger på rundt romtemp Endret 16. februar 2009 av Deviljoker Lenke til kommentar
Brian Skrevet 16. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Kjørte selv 1,8v da jeg testa 4,35Ghz på min cpu. Strammere timings vil gi økt ytelse, hvor mye derimot er en annen sak. Jeg ser ikke helt for meg at det vil gi det store utslaget. Så lenge rammen ikke kjennes veldig varm ut så skal det gå greit. Du strammer bare timings, og øker ikke spenninga, så noe mer varmeutvikling vil det ikke bli. Men økning av minnespenninga kan også føre til at du får strammere timings stabilt, så om du gjør dette vil det selvfølgelig føre til økt varmeutvikling.Du vil mest sannsynlig ende opp med bluescreens eller ustabiliteter om du strammer for mye. Endret 16. februar 2009 av Brian Lenke til kommentar
Deviljoker Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. februar 2009 oki tror jeg driter i timings.. skal visstnok ha en vifte som blåser rett på ram for og drive med sånt etter litt googling. Blir vell heller at jeg prøver og presse mer ut av skjermkortet tenker jeg, siden støy osv ikke plager meg så mye kan jeg sikkert kjøre opp vifta en god del uten og bry meg. Regner med at rivatuner fortsatt er veien og gå på ATI kort? Igjen; Takk for alle svar: ) Lenke til kommentar
Brian Skrevet 16. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2009 Sats heller på høyere frekvens på minnet fremfor timings, har ikke så mye for seg ved vanlig bruk. I benchmark derimot kan du få små forbedringer, men i det vanlige tror jeg ikke det vil være til mye nytte. Rivatuner funker greit, men også atitool funker bra. Lenke til kommentar
Deviljoker Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. februar 2009 har jo lekt litt med 3dmark06 inatt, men. er sikkert ikke så mye og hente, satser heller på en god og stabil klokk som holder temps i vettu stand. : ) Lenke til kommentar
Deviljoker Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) 3.6ghz stabilt med greie temps nå: ) kaldt på rommet riktignok. edit; vcore bekymrer meg tho... hopper fra 1.35-.141, noe og bekymre seg for? opplever ikke ustabilitet eller noe, temps peaker fortsatt på 61. begynner og lure på om jeg burde manuelt stille inn volt til NB også, men dette kan jeg ikkeno om Endret 16. februar 2009 av Deviljoker Lenke til kommentar
Ottesen Skrevet 16. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2009 Volt på nb trenger du nok ikke stille på sålenge det er nogelunde stabilt. Og volten har en tendens til å "hoppe" litt, min hopper ikke så mye men ifra 1,55-1,57 ca. Jeg testet litt på min cpu nå, kommer lett til 4005 mhz, men uansett hva jeg gjøre så går den ikke til 4050 mhz...hehe. Prøvde tilogmed med sykt mye volt. Hadde vært moro å kjøpt en e8600 3,33 ghz cpu. Lenke til kommentar
Deviljoker Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) 8600 klokker vilt:O lyst på en sånn en selv, takker for svar foresten! Edit; Men du kommer ikke over 4ghz? kjipt: / mulig vi begge har vært litt uheldig med chipen: / Endret 16. februar 2009 av Deviljoker Lenke til kommentar
Deviljoker Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Hvor mye volt skal jeg fore minnet med foresten, glemte visst og spørre om det:( Endret 16. februar 2009 av Deviljoker Lenke til kommentar
Ottesen Skrevet 17. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2009 Trenger nok ikke noe volt på minne i heltatt, jeg kjører minne på orginalt volt, og det går helt så langt jeg kommer med cpu'n, alså 4ghz. Lenke til kommentar
Deviljoker Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) mener med original volt? auto? ell har du satt det minnet er spesifisert til i bios? edit; trøtt: p Endret 17. februar 2009 av Deviljoker Lenke til kommentar
Ottesen Skrevet 17. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2009 Jeg har det på auto ja Nå fikk jeg endelig 3dmark06 til å fungere som den skal, har hatt problemer med at jeg har fått dårligere resultat enn før. Men var en feil eller noe i Ati catalyst control center Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå