stclem Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Har prøvd å endre i en kode slik at den henter navnet på videoen som skal vises via id?=. Aner ikke om jeg er på bærtur eller ikke, men nårjeg ser i kildekoden så kommer rett navn opp der det står $video nå. siden kjøres og scriptet funker hvis jeg ikke bruker id?=, men med en gangjeg fører opp der så står den bare å loader. noen tips? <?php ?><html><head> <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8"> <!-- A minimal Flowplayer setup to get you started --> <!-- include flowplayer JavaScript file that does Flash embedding and provides the Flowplayer API. --> <script type="text/javascript" src="flowplayer-3.0.3.min.js"></script> <!-- some minimal styling, can be removed --> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css"> <!-- page title --> <title>Minimal Flowplayer setup</title> </head><body> <?php if($_GET['id']) { $id = $_GET['id']; $video = "$id"; ?> <!-- this A tag is where your Flowplayer will be placed. it can be anywhere --> <a href="<?php echo "video/$video.flv"; ?>" style="display:block;width:400px;height:300px" id="player"> </a> <!-- this will install flowplayer inside previous A- tag. --> <script> flowplayer("player", "swf/flowplayer-3.0.3.swf"); </script> <?php } else { echo "jau"; } ?> </body></html> Lenke til kommentar
OIS Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Så videonavnet i kildekoden er korrekt? Da er ikke dette et PHP problem. Du bør sjekke om det er andre ting det javascriptet ditt trenger, og om du kan se videoen din hvis du setter urlen slik den vil bli rett i browseren. Lenke til kommentar
stclem Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) det som er rart er at hvis jeg gjør slik så funker det, men med en gang jeg legger til id greia så skjer det ikke noe. I dette scriptet henter den inn filen video/001.flv og det virker. Hvis jeg i forige script går inn på siden med ?id=001 så står det i kildekoden at den henter video/001.flv, så skjønner ikke helt. Kildekoden er samme uansett. <?php ?><html><head> <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8"> <!-- A minimal Flowplayer setup to get you started --> <!-- include flowplayer JavaScript file that does Flash embedding and provides the Flowplayer API. --> <script type="text/javascript" src="flowplayer-3.0.3.min.js"></script> <!-- some minimal styling, can be removed --> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css"> <!-- page title --> <title>Minimal Flowplayer setup</title> </head><body> <?php $video = "001"; ?> <!-- this A tag is where your Flowplayer will be placed. it can be anywhere --> <a href="<?php echo "video/$video.flv"; ?>" style="display:block;width:400px;height:300px" id="player"> </a> <!-- this will install flowplayer inside previous A- tag. --> <script> flowplayer("player", "swf/flowplayer-3.0.3.swf"); </script> </body></html> Endret 28. januar 2009 av stclem Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 $video = "$id"; Derfor blir video det samme som $id Lenke til kommentar
stclem Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Skjønner ikke helt svaret ditt. Video skal jo bli det samme som id, er hele poenget. På den måten slipper jeg å lage mange slike sider og kan bare føre inn ?id=001 (001 er navnet på videoen) bak adressen så skal jeg jo få opp filmen jeg vil se. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Da misforsto jeg problemet. Finnes filen? if(file_exists('video/'$video.'.flv')) { echo 'Ja'; } Lenke til kommentar
stclem Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Prøver å forklare slik at det ikke skal være mulig å misforstå. Jeg har en fil som heter video.php som henter ut en bestemt video. Denne funker. Jeg har endret den slik at den skal kunne hente ut forskjellige videoer ved å legge til ?= etter. Endret nå slik at adressen for å se en video er video.php?video=070904 video.php ser slik ut før endringer, nå heter den videoenkel.php for at dere skal kunne se den i bruk. <?php ?><html><head> <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8"> <!-- A minimal Flowplayer setup to get you started --> <!-- include flowplayer JavaScript file that does Flash embedding and provides the Flowplayer API. --> <script type="text/javascript" src="flowplayer-3.0.3.min.js"></script> <!-- some minimal styling, can be removed --> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css"> <!-- page title --> <title>Minimal Flowplayer setup</title> </head><body> <?php $video = "070904"; ?> <!-- this A tag is where your Flowplayer will be placed. it can be anywhere --> <a href="<?php echo "video/$video.flv"; ?>" style="display:block;width:400px;height:300px" id="player"> </a> <!-- this will install flowplayer inside previous A- tag. --> <script> flowplayer("player", "swf/flowplayer-3.0.3.swf"); </script> </body></html> Den som er endret og henter video slik video.php?video=070904 ser slik ut. <html><head> <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8"> <!-- A minimal Flowplayer setup to get you started --> <!-- include flowplayer JavaScript file that does Flash embedding and provides the Flowplayer API. --> <script type="text/javascript" src="flowplayer-3.0.3.min.js"></script> <!-- some minimal styling, can be removed --> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css"> <!-- page title --> <title>Minimal Flowplayer setup</title> </head><body> <?php $video = $_GET['video']; ?> <!-- this A tag is where your Flowplayer will be placed. it can be anywhere --> <a href="<?php echo "video/$video.flv"; ?>" style="display:block;width:400px;height:300px" id="player"> </a> <!-- this will install flowplayer inside previous A- tag. --> <script> flowplayer("player", "swf/flowplayer-3.0.3.swf"); </script> </body></html> Får opp samme kildekode, så skjønner ikke helt greia. Endret 29. januar 2009 av stclem Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Dette har mer med flowplayer enn det har med php koden din, den stemmer den. Endret 28. januar 2009 av AlecTBM Lenke til kommentar
stclem Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Fant ut at den som funker ikke virker når man legger ? bak. Er det noen annen måte man kan hente id uten å få det inn i adressen? Så ser ut som det er noe i flowplayer scriptet som ikke klarer å kjøre filer som ikke slutter på php el html. Endret 29. januar 2009 av stclem Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 prøv med absolutte linker til både video og flowplayer-filene. (istedenfor video/fil.flv, skriver du http://domene.com/video/fil.flv, og samme for swf-filen og javascript-filen) Lenke til kommentar
stclem Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 det funket faktisk. takk. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Jeg mistenkte det. Du kan også bruke relative url'er, hvor du starter med /. Da tar den utgangspunkt i mappen den befinner seg i uansett, og begynner ikke å rote seg bort like lett som når du skriver mappenavnet direkte. altså: url = /video/video.flv Og samme med alle andre linker som har kildefiler/mapper i samme mappe som kildefilen kjøres fra. Lenke til kommentar
stclem Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) url = /video/video.flv Denne funker ikke. Trengte bare å endre til full url i denne <?php echo "$fullurlvideo/video/$video.flv"; ?>" Så legger jeg til <?php $fullurlvideo = "http://domene.net/folder"; ?> i config fila. Så blir det lite stress å endre, og alt funker som det skal. Endret 29. januar 2009 av stclem Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Supert det. Når jeg tenker meg om, så går / tilbake til rotmappen, og det vil du jo ikke siden scriptet kjører i en undermappe som heter privat. Det så jeg ikke før nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå