Keiko27 Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Mobilen min kom nettopp tilbake fra 3. gangs service, oppdager raskt at det ikke er mitt batteri som sitter i tlf ettersom det er fult av striper og hakk. Lurer derfor på om service verkstedet har rett til å bytte ut mitt batteri, som så helt nytt ut ettersom tlf kun er brukt et par mnd til sammen, med et som er så tydelig slitt? Står ikke i dokumentet at batteriet er byttet heller.. Hva blir regnet som vesentlig mangel i forbindelse med om jeg vil heve kjøpet? Lenke til kommentar
Star Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Ved gjentatte forsøk på å utbedre feil vil du jo kunne heve kjøpet jf. forbrukerkjøpsloven § 30. Jeg hadde klaget på bytte av batteri uten varsel og gitt uttrykk for at jeg ønsket å heve kjøpet Var det batteriet som var grunnen til at du sendte telefon på service? Lenke til kommentar
Keiko27 Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Batteriet var en av grunnene ja (ladet kun til 98 %), kommer til å kreve å få kjøpet hevet ja, men kan de med retten på sin side gi meg et BRUKT batteri? Et batteri har jo som kjent en viss levetid, og når jeg får et som tydelig er slitt kan jeg ikke vite hvor lenge det har vært i bruk.. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Såfremt batteriet er i tilsvarende eller bedre stand enn hva ditt orginale batteri var, så ja da kan dem med loven på sin side bytte til et brukt batteri. I loven står det mangelen skal rettes, ikke at mangelen skal erstattes i et nytt produkt/batteri. Lenke til kommentar
Star Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 De har jo på sett og vis reparert produktet, men det er jo ikke nødvendigvis rettet på den måten du som kjøper skulle forvente. Det virker uansett urimelig ift. at batteri er "forbruksvare" og gi deg ett som ser merkbart mer slitt ut, og sannsynligvis yter deretter. Forhåpentligvis er det en ombytte feil, men uansett burde de jo legge seg flate. Dersom de gjør seg vanskelige ift. ombytte av batteri eller heving av kjøp ville jeg kontaktet Forbrukerrådet. Men, om de har RETT til å gi deg ett brukt batteri skal jeg ikke uttale meg om selv om det virker urimelig i mine øyne. Lenke til kommentar
Keiko27 Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 Er greit at jeg skal få tilbake noe som er i tilsvarende eller bedre stand enn det batteriet jeg hadde i utgangspunktet.. Men jeg må vel da kunne kreve å få et batteri uten riper og hakk siden det var slik batteriet mitt var når jeg leverte det fra meg? Eller er det bare jeg som syns at det er i dårligere stand nå pga utseende på batteriet? Kan ikke akkurat si at kundeservice er særlig hjelpsomme heller, får ingen begrunnelse på at jeg ikke kan få et nytt batteri, bare beskjed om at det ikke er mulig.. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) Leverandør/reparatør har gjort det de er forpliktet til her: gitt deg et batteri som fungerer. Den kosmetiske tilstanden til et batteri kan vel neppe være avgjørende om leverandøren har oppfylt kravene han har på seg. Endret 29. januar 2009 av Caze Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Jeg mener i motsetning til de andre at utbedringen er mangelfull, om det er en mangelfull utbedring både kosmetisk og teknisk sett vil jeg dog ikke uttale meg om. Når det gjelder den tekniske utbedringen så kan det godt hende at batteriet er i bedre stand enn det du leverte inn. Jeg ville dog ha krevd skriflig at batterikapasiteten på det "nye" batteriet er lik eller bedre det gamle, samt redegjørelse for batteriets opphav slik at du ikke fikk et batteri som satt i en fuktskadet mobil f.eks. Når det gjelder det kosmetiske så er det her ihvertfall en helt klar mangel. Leverer man inn et ripefritt produkt uten skader, så sier det seg selv at man ikke skal motta et erstatningsprodukt som er full av riper og hakk. Dette reduserer både verdien på produktet og muligheten til å få solgt det brukt. Hadde det vært meg så ville jeg nok reklamert. Siden du har reklamert såpass mange ganger så ville jeg nok også krevd å få hevet kjøpet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå