Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Forsterker låst i protective mode

sfenne

Anbefalte innlegg

Okei... jeg er ikke noe bil- eller stereokyndig av meg, men tror jeg kan forklare problemet nogen lunde godt! :)

Problemet mitt er forsterkeren som driver 2x 12" sub.

Forsterkeren slår seg på når JVC-spilleren min slår seg på (som er koblet direkte med batteriet). Det vil si at spilleren lever et selvstendig liv, uavhengig av at tenningen på bilen er på :)

Nå når jeg slår på spilleren, slår ikke forsterkeren seg på lenger. Det kommer bare et rødt lys og det står der. (protective mode).

Jeg fant imidlertid en latterlig løsning på dette, og det er følgende:

Når bilen er på og anlegget spiller, så kan jeg skru ut den røde ledningen som går fra batteriet til forsterkeren. Da vil det røde lyset gradvis senkes og til slutt slå over på grønt. Da når jeg tar på den røde strømledningen fra batteriet, slår det svake grønne lyset fullt grønt og forsterkeren er på, på normalt vis og suben kicker.

Noen som vet hva som kan ha skjedd her? Ledningsnettet er lagt korrekt og sånn. Styrestrømsledninga fra spilleren har kontakt og alt det der.

Uten å vite noen ting om dette, kan det ha noe med hvordan strømmen til spilleren er koblet fra bilen? Eller er det kanskje noe som er ødelagt i forsterkeren?

Trenger jeg å opplyse mer detaljer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...