Hrodebert Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Hvorfor er det ikke tillat å laste opp .exe filer? Skulle hjelpe en bruker i "Maskinen fungerer ikke", ved å laste opp en .exe fil. Fikk da denne meldingen: Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor Hvorfor er ikke dette tillatt? Lenke til kommentar
lain Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 er vel for å hindre spredning av tvilsomt dritt Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 virus trojanere you name it! Lenke til kommentar
dabear Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 dårlig sikkerhetsmekanisme.. Det er jo bare å zipe fila. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Ja, sant nok Den jeg skulle hjelpe fikk riktignok løst problemet. Men takk for tipset til en annen gang. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Det er jo selvfølgelig for å hindre spredningen av skadelig programvare, ja. Vet at Hotmail kjører samma greie. Null exe. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 dårlig sikkerhetsmekanisme.. Det er jo bare å zipe fila. Tingen er at når man laster ned ei zip-fil, så må du åpne og pakke ut innholdet. Laster du ned en exe-fil, så kan man fort være uheldig å kjøre denne - selv om dette kanskje ikke var meningen. Uhell skjer, da både nedlasting og kjøring/åpning av filer. PS. Jeg har ikke noe formelt med den sikkerhet-spolicyen å gjøre. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Uhell skjer, da både nedlasting og kjøring/åpning av filer. Ok, mulig det bare er fordi er litt over middels datakyndig/datainteressert, men jeg har da aldri med uhell greid å trykke på en link for deretter å laste ned ei fil før Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 30. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2009 Men tro meg, det finnes nok av de som klikker først og tenker senere. I mitt tilfelle var dette uansett kun ment som hjelp og ikke spredning av feks. virus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg