Gå til innhold

Sun2 Rootkit trojan virus

Anbefalte innlegg

Hei til alle

Jeg har fått et virus som heter Sun2 Rootkit, som ligger i mappen C:\Windows\m. Jeg finner ikke den mappen? uansett..så er det dette viruset som har klart "å kapre" min musemarkør på min bærbare maskin. (et innlegg som jeg la inn her for noen dager siden).

Jeg mener jeg har prøvd ALT får å få dette fjernet, men er takknemlig mot flere tips;) please...begynner å bli rimelig frustert nå.

Det jeg har gjort er: (allt er gjort i sikkerhetsmodus)

Slått av System restore

kjørt HijackThis mener jeg ikke fant noe skummelt der)

Kjørt WhatsRunning (for å se hvilke prosesser/programmer som kjører)

Kjørt AdvanceSystenOptimizer (dette programmet fant viruset, men klarte ikke å fjerne det)

Kjørt AVG/AdWare/Spyboot

Kjørt RegistryFix

Kjørt RegistryClean

KJørt TrojanHunter

Exterminate It

+ mange andre shareware programmer

FORMATERT maaange ganger uten hjelp, har også prøvd å fixse mbr, men det hjalp heller ikke.

Har også prøvd å åpne regedit, men er ikke lett når jeg ikke vet hva jeg skal lete etter.

Prøver å søke på nettet etter hjelp, men finner ingen logisk forklaring på HVORDAN jeg skal bli kvit det;)

på forhånd takk for hjelpen

Jon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei hei

takker og bukker så mye :thumbup:

jeg driver og laster de ned nå.....så får vi se..

Jon

hei igjen..

utrolig....Ingen av de som du anbefalte fant noen ting. :innocent: må også nevne en ting, og det er at når jeg høyreklikker på filen (i antivitusprogrammet), kan jeg gå direkte til mappen....men .....det finnes INGEN mappe med navnet c:\windows\m.....har prøvd også å søke etter denne filen både med navn og jokertegn men til ingen nytte. Det som jeg undrer over er at hvorfor finner Advanced SystemOptimizer filen/mappen, når det ikke finnes noe mappe under Windows katalogin min? :roll:

Håper på flere innspill i fra dere...dere er jo så flinke da :yes:

mvh

Jon

Endret av kijons
Lenke til kommentar
Hvem er det som forteller at du har dette rootkitet?

Hei beklaget at jeg overså deg :blush:

Programmet Advanced SystemOptimizer sier at jeg har en trojan på min pc...noe må det være...fordi plutselig så lever min musemarkør sitt eget liv så den klikker både her og der (åpner programmer/ lukker nettet oppretter mappe på skrivebordet etc. :mad:

med hilsen

Jon

Lenke til kommentar
Hvis det kun er Advanced System Optimizer som melder om dette, så tror jeg du kan anse dette som en falsk positiv (feilmelding). Forsøkt og oppdatert? definisjonen og ny skann?

Kjør gjennom veiledningen og post loggene

hei hei

ok....skal gjøre det snart....tusen hjertlig takk for all god hjelp hittils :yes:

med hilsen en frustert pc-eier

(skulle kanskje ha hatt et sitat som heter: frustrert jeg????.....ikke før jeg begyte med pc!) :!:

hei så lenge

Jon

Lenke til kommentar

hei hei

nå gir jeg snart opp..

trur du jammern ikke at musen levde sitt eget liv i dag også.....til og med når nette var avslått!!!!

var sikker på ar viruset var vekk jeg nå da.

VIRUSET MÅ JO LIGGE I OPPSTARTEN!!!!!!!!!!!!

hvordan får jeg det vekk...

kommer til å poste en ny LOGG

please hjelp meg igjen er dere snill

mvh

Jon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...