Cepherit Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Hei! Jeg skal kjøpe meg ny PC, med skjermkortet XFX Geforce 9800GTX+... Når DirectX 10.0 er begynt å bli vanlig, kan jeg ha DirectX 10.0 på det skjermkortet? Jeg fårstår meg ikke på det DirectX-systemet... BTW, dette er den nye pc'n: http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10274 Er det et bra kjøp? Jeg skal spille Oblivion på full graphics, Crysis, Far Cry 2, Assassin's Creed, Gothic 4 (Kommer ut om et år med utrolig grafikk) TES: 5 (Kommer ut om et år med utrolig grafikk) Kan PC'n takle alle de spilla på FULL? Takker for svar..! Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Ja 9800GTX støtter DX10. Legg på en 1000-lapp og du får dette oppsettet som er en meget bra maskin. (Endret: Fikset linken) Endret 28. januar 2009 av k-orm Lenke til kommentar
Cepherit Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Og den PC'n kan kjøre alle spill på FULL tror du? Og er firmaet pålitelig? (ang. Service, frakt, osv.) Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Og den PC'n kan kjøre alle spill på FULL tror du?Nei. Per i dag kan ingen PCer kjøre Far Cry 2, Gothic 4, eller TES5 på 'full' Netshop er i vert fall ikke noe mindre pålitelig en Komplett. (Endret: Litt usikker på Far Cry 2) Endret 28. januar 2009 av k-orm Lenke til kommentar
Cepherit Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Ehh.. Kompisen min Isak kjører alle graphics'a på det beste i Far Cry 2, og det lagger bare sånn 15 min... (Da hakker det bare i sånn 5 sek, så går det tilbake) Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Ehh.. Kompisen min Isak kjører alle graphics'a på det beste i Far Cry 2OKDu har ikke vurdert å bygge PC selv ? Da er det mulig å få litt bedre specs til samme pris. Lenke til kommentar
Cepherit Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Vet ikke hvordan... Jeg fårstår ikke sammenhengen, minnet, alle kablene, osv... Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) Skal man ikke bygge pc selv må man infinne seg i at det blir et par tusen dyrere. Den PC'en trådstarter linker til i første post er en veldig god gamer maskin. 9800GTX+ takler mye, ihvertfall hvis du ikke sitter med en stor skjerm. Tenker du å ha en større skjerm, ville jeg tatt netshop.no pc fra k-orm. Den vil takle alle spillene på _gode_ instillinger. EDIT: Så at komplett tilbudet ga med en 24 tommer, noe 9800GTX vil slite litt med. Da vil jeg anbefale deg å kjøpe netshop.no pc'en, men husk at du må velge 64bit Vista i "OperativSystem". Dette er viktig siden du skal ha 4GB ram. Endret 29. januar 2009 av Core2Dude Lenke til kommentar
Timster Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Det er meget enkelt å bygge PC, uavengig om du har gjort det før eller ikke. Hvis du får hjelp her til et oppsett, så er det både lærerikt og ikke minst moro å bygge den selv. Og under selve byggingen så er det ikke mye som kan bli galt. Delene og kablene passer som regel bare der de skal være, det eneste man må passe på, er at man legger på passeilig med kjølepasta på prosessoren og litt statisk elektrisitet. Men om du ikke mekker PC i fleecejakke:P så går det ofte bra. Hvis du får den bygget for deg kommer du kanskje til å angre etter et par uker når du føler deg trygg nok på den til å åpne den;)Snakker av erfaring der;) Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Det slipper å bli "mange tusen dyrere" om man ikke vil bygge maskinen selv. På netshop.no så kan du legge til noe som heter "montering og produksjon av pc" i tillegg til de komponenter du har valgt, da netshop bygger din pc for 370kr. Lenke til kommentar
Cepherit Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 Så jeg må ha mindre skjerm visst PC'n min ikke skal lagge? Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 (endret) Så jeg må ha mindre skjerm visst PC'n min ikke skal lagge? Altså hvis du setter lagg foran skjermstørrelse, så er jo mindre skjerm jo bedre, men du kan jo ikke bli sittendes med en 17 tommer Det er vanlig å ha 20tommer eller 22 tommer nå til dags. Men nesten uannsett hva skjerm man har må man ha toppkort for at det ikke skal lagge i det hele tatt. Du får jo hva du betaler for, så 9800GTX+ og HD 4870 er begge to veldig gode til prisen, men HD 4870 er et hode bedre. Endret 30. januar 2009 av Core2Dude Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå