Ingen Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 Skal reise på torsdag, så det haster litt. Det første jeg lurer på er hvordan jeg stiller rettighetsmessig. Hvor går jeg f.eks. om klokkene begynner å lage ulyder, eller søler noe på dem? Vil en forhandler i Norge ta på seg reparasjonen, eller må jeg tilbake der jeg kjøpte dem? Jeg regner med at prisene er gunstigere enn i Norge selv om det visstnok skal ha jevnet seg ut de siste årene. Så er det jo greit å vite hva man skal velge. Jada, jeg skal prøve å få prøvd i butikken også, men litt greit å vite litt på forhånd for å unngå impulskjøp. Det jeg vil ha: * god lyd (til spill, film, og metal (ikke NU-metal)) * et noenlunde nøytralt design (ikke skinnende fake-sølv) * lukket design, noenlunde komfort * og helst en prislapp på mindre enn 1000 kroner. Skal brukes hovedsakelig med pcen (lydkortet er ettellerannet Sundblaster Live Value). Har funnet noen kandidater: *Koss UR-serie: er litt forvirret, det virker som om de billigste er best? *Denon AHD-650 *Sennheiser 212/202 Ja, jeg har søkt, men ble ikke noe klokere, da alle har litt forskjellige behov. Råd mottas med takk. Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 Har selv Koss UR-20. Disse kostet 300 kr på Free Record Shop. Er veldig fornøyd med dem til den prisen! Eneste at de er litt store, slik at de går rundt hele øret som et hørselsvern! Uråd å høre noen snakke i hvertfall... Kansje ikke et motargument?? Lenke til kommentar
Dirty Water Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 har selv et par Sennheiser eh2270, de funker utmerket... har ikke peiling på hvor mye de koster, men de har ekstremt god lyd, og et nøytralt design. Lenke til kommentar
Leshrac Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 har Sennheiser HD-280Pro her, er veldig fornøyd, kjempebra lyd Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 Har senheiser 212 selv, og er meget imponert, lyden er upåklagelig. Null problem å få høyt med diskman. Jeg synes også at de er godew å ha på, men dettte bør du selvfølgelig prøve, det er viktig at de er gode å ha på. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 Har selv Koss UR-20. Disse kostet 300 kr på Free Record Shop.Er veldig fornøyd med dem til den prisen! Eneste at de er litt store, slik at de går rundt hele øret som et hørselsvern! Uråd å høre noen snakke i hvertfall... Kansje ikke et motargument?? hehe, pleier ikke være det Lenke til kommentar
It's me Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Er ikke de fleste øretelefoner til over 500kr ganske gode da? Har det så mye å si hvilken du kjøper? Lenke til kommentar
Mefix Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Hvis du kan leve uten et lukket design, sjekk hva Grado sr60 eller sr80 koster. Av egen, og andres, erfaring, går de for å være noe av det bedre som finnes. I tillegg er de knall til bærbart utstyr. Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Hei! Skaff deg Sennheiser. God komfort, god lydkvalitet , utbyttbare ledninger i motsetning til Grado. Sennheier er billig i Tyskland, fordi det er tysk. Under halve prien av det de koster i Norge. Kjøp en modell til mellom 30 og 60 Euro, og du får en god allround hodetelefon. Disse modellene passer godt sammen med både bærbart utstyr og hjemmeutstyr. Anbafaler deg ikke å kjøpe Grado. Grunn: ledningen er tykk og klumpete, den tvinner seg alltid og er et rent hel_vete. Jag har hatt både SR-80 og SR 125. I forrige uke sluttet SR125 å fungere. Vanvittig morsomt... Etter å ha betalt godt over 2000 kroner for den for litt over 2 år siden... Mens Sennheiser modellen jeg har arvet av far fra 1974 fortsatt spiller bra. Kjøp Sennheiser! Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Er ikke de fleste øretelefoner til over 500kr ganske gode da? Har det så mye å si hvilken du kjøper? Forskjell på headphones til 500 og 700 Av egen erfraring er dem til 700 bedre å ha på skallen (puter vs. stoff) og har bedre og klarere bass Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Jeg kjøpte mine i tyskland var ok det, men da de gikk i stykker var det ikke så gøy. Var ikke så lett og rettunere dem. Men de var billige Sony til 1600kr i Norge til 800kr i Tyskland Ville kjøpt i Norge. Lenke til kommentar
eatshorts Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Gå for beyerdynamic vis du har råd. Er sikkert billige siden de er tyske. koster ca1800 i Norge Lenke til kommentar
j0 Ø. Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Kjøp Sennheiser HD-580... Koster 3000kr i norge fikk de for 140 euro i Berlin Lenke til kommentar
Dirty Water Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Hmm, de Sennheiser hodetelefonene jeg har koster visst 200$ i USA. Hvis man regner det om til kr blir det vel rundt 1500 kr, men når han andre sier at han fikk hodetelefoner som koster 3000 kr til 140 €, noe som er tilsvarende 140-150$, betyr vel det at de jeg har koster rimelig mye i Norge. Husk at Sennheiser hodetelefonene ikke er noe dyrere i USA enn i Tyskland, fordi de produseres også i USA. Uansett, 200$ var tatt fra Sennheiser sin webshop. Lenke til kommentar
Ingen Skrevet 4. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2003 Tenkte å gi litt tilbakemelding :smile: Var på MediaMarkt, tilsvarende Elkjøp i Norge. De hadde verken Koss eller Sennheiser HD 212/202/280 inne, så valget stod mellom Sennheiser HD 497 og 500. 500erne var bedre å ha på og kostet bare 10 euro mer og passet bedre til mitt bruk (hjemme), så da valgte jeg dem. Jeg angrer ikke! Lyden er meget bra. Det gamle skranglebeinet jeg brukte før blir susete og elendig i forhold. Selv enkle lydeffekter i menyer o.l. høres bra ut, lydbildet er balansert men tenderer kanskje mest mot bass, noe som er bra. Men de hadde vært enda bedre om putene var litt større slik at de gikk akkurat rundt øret og ikke nesten, og ble mindre varme. Dessuten er de jo åpne. En liten ting: i bundelen lå det en garantilapp. Må denne være fylt ut av selger for at garantien skal gjelde? Lenke til kommentar
eatshorts Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 gratulerer. Er like morsomt vær gang når jeg leser alle innleggene med folk som har fått seg en aha ooplevelse etter å ha gått fra desktop høyttalere til koss porta pro, også tror de er best i verden. Så får de seg en aha opplevelse igjen når de prøver sennheiser eller beyerdynamic. Nå har jeg beyerdynamic øreklokker til ca 1700, lurer på hvor høyt jeg må gå i pris for å bli overasket neste gang. Så lenge du har en kvitering så er vel garantien gyldig. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Tenkte også på dette, dvs jeg får kjøpt de i Tyskland for meg. Derfor lurer jeg på hvilke headphones som er å anbefale i prisklassen opp til 500 kr. Jeg tenkte på "lukkede" headphones siden de skal brukes til PC i tillegg til bærbar MD. Noen forslag? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Et spøsmål til trådstarter, med lukket mener du høretlefoner som dekker hele øret, eller hodetelfoner som ikke lekker lyd (som lukked høretelefoner egentlig er), det er foreslått veldig mange åpnde høretelefoner her. AtW Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Vil tippe at AKG er billige i tyskland (tyske de også)... Mine AKG K-401 koster 1700,- kr. Synes personlig at de var verd det. De er sikkert litt billigere i tyskland (ikke spør meg hvor mye). Dypbassen er bare fortreffelig og du kan ha de på hodet utrolig lenge uten at det blir problemer. På filmer med god dyp-bass kan du kjenne at det rister i kjeven :-D (it's a fact) Hvis du synes de er for dyre kan du sikkert gå for billigere modeller. De ser slik ut: The K 401 provide everything rock and pop music fans want to hear: tight, powerful bass; crystal-clear sound quality; and impressive power. Varimotion System technology enhances low frequency performance, resulting in a powerful overall sound. An impressive, finely balanced sound, excellent comfort, and a convenient single cable add up to a very good choice for discriminating users. Technical specifications Type open-air, circumaural dynamic headphones Sensitivity 94 dB SPL/mW Frequency range 18 to 28,000 Hz Rated impedance 120 ohms THD <1% Max. SPL capability 200 mW Cable single cable, approx. 3 m (10 ft.) Connector gold plated stereo mini jack Adapter gold plated mini to 1/4" screw-on adapter jack Net weight (without cable) 230 g (8.3 oz) kabelen er forresten laget av 98% rent kobber.. Siden finner du her Lenke til kommentar
meastp Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Et spøsmål til trådstarter, med lukket mener du høretlefoner som dekker hele øret, eller hodetelfoner som ikke lekker lyd (som lukked høretelefoner egentlig er), det er foreslått veldig mange åpnde høretelefoner her. AtW Jeg er jo ikke trådstarter, men siden jeg gjorde den samme "tabben".... Med lukkede mener jeg de som har et "hulrom" inni seg hvis du skjønner... Er ikke noen hi-fi ekspert akkurat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå