Bjarnemann Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Heisann! Jeg leker litt med tanken på å la LG KP500 bli min neste mobiltelefon. Telefonen er billig, støtter SDHC og har touch. Noe som passer utmerket. Dessverre mangler den utgang for minijack, så jeg blir nødt å bruke en overgang om jeg skal bruke headsettet mitt. Vil dette ødelegge lydkvaliteten? Kan legge til at jeg normalt bruker MP3 filer med en bitrate på 320, og headsettet AKG K 450. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 hehehe, nei det gjør ingenting med lydkvaliteten Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Okei, takk for svar Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Det kan påvirke lydkvaliteten. Men det sow betyr mest er DAC+analogseksjonen i mobilen... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Det er strengt talt ikke riktig. Mange audiofile som mener materialer og kabler har innvirkning på lydkvalitet, men sist noen utfordret det miljøet til blindtest trakk personen seg. Fra et forbrukerstandpunkt, med labre hodetelefoner kjørt ut av en mobiltelefon, så vil adapteren enten virke eller ikke virke - ikke noe i mellom med dårlig lydkvalitet. edit: dac og analogkomponentdelen stemmer. på "norsk" betyr det at lydkvaliteten avhenger av mobilen Endret 28. januar 2009 av Slettet+89234341 Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Tja. Legg merke til at jeg skriver KAN. Har selv opplevd at slike adaptere ikke bestandig er 100% gode, og man da f.eks kan få spraking under stress. Men sammenlignet med de andre faktorene jeg nevner så har selve den koblingen omtrent ingenting å si så lenge adapteren sitter i og ikke beveges eller utsettes for andre former for mekanisk stress. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 ustabile adaptere er en helt annen ting, det har jeg vært borti mange av. tenkte han refererte til lydkvalitetsforskjell i en fungerende adapter. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Det var det jeg gjorde ja Takk for hjelpen folks! Endret 28. januar 2009 av Bjarnemann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå