Gå til innhold

spm. angående mobil/iphone sammnen med bankkort

kjenyg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg vurdere å kjøpe denne mobilvesken fra ebay: http://cgi.ebay.com/for-APPLE-IPHONE-1G-NE...bayphotohosting

Men er redd for at enten bankkort eller mobil kan bli skadet. Noen som har noen erfaringer på dette området?

Jeg kjøpte denne uken et slikt Cover til min iPhone. (I butikk i Norge), men du har rett i at man må passe litt på med bank-kort med magnetstripe. (Tror ikke det skader chip), jeg har lærcover til min iPod også, (det er kjøpt i USA på Apple Store), men to ganger fikk jeg avmagnetisert stripen på bank-kort. (Årsaken: Jeg hadde bankkortet løst i samme lomme jeg hadde iPod, og disse cover har en sterk magnet i lukke-mekanismen), men nå er jeg klar over det, så jeg har de ikke sammen i lommen......

RandiA

Lenke til kommentar

Okay takk for raskt svar:)

Da bestiller jeg en og prøver om det går. Veldig praktisk å ha telefon+ lommebok i ett!

Hei!

Jeg vurdere å kjøpe denne mobilvesken fra ebay: http://cgi.ebay.com/for-APPLE-IPHONE-1G-NE...bayphotohosting

Men er redd for at enten bankkort eller mobil kan bli skadet. Noen som har noen erfaringer på dette området?

Jeg kjøpte denne uken et slikt Cover til min iPhone. (I butikk i Norge), men du har rett i at man må passe litt på med bank-kort med magnetstripe. (Tror ikke det skader chip), jeg har lærcover til min iPod også, (det er kjøpt i USA på Apple Store), men to ganger fikk jeg avmagnetisert stripen på bank-kort. (Årsaken: Jeg hadde bankkortet løst i samme lomme jeg hadde iPod, og disse cover har en sterk magnet i lukke-mekanismen), men nå er jeg klar over det, så jeg har de ikke sammen i lommen......

RandiA

Lenke til kommentar

Vell. Mythbusters klarte ikke avmagnetisere et kort ved hjelp av en vanlig magnet. De måtte vell til med en enorm elektromagnet før noe faktisk ble slettet.

Selv har jeg bevart kort sammen med alt slags rare ting med magneter i over 10 år, og eneste gang jeg har opplevd å få avmagnatisert et kort, var da strømen gikk like etter at jeg hadde puttet det inn i en minibank. Det rare var at det bare var bank accept delen av kortet som var blitt slettet, visa-delen fungerte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...