Gå til innhold

Nordmann vant kokke-VM

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

burde hete, " Food&Art " , og ikke kokke vm .. herregud.. vet hvordan dette foregår og hvordan denne maten lages..

de trener på dette LEENGE og kokkene i frankrike er helt besatt av dette og de trener i flere år.. der er konkuransen større for å få bli med.. , bare se på kjøkkensjefen som mista en av 3 stjerner i michelin guiden, han tok livet av seg.

men kjempe jobb fra nordmennenes side, vi kan virkelig mat, synd vi ikke har noe tradisjonsmat å tilby det internasjonale markedet, slik som pizza fra italia, champis fra frankrike , osv ...

vi har råvarene da.. det skal vi ha. :D

Lenke til kommentar

Vel, det skulle vel egentlig vært Bocuse d'Or. Men kokke-vm er mer folkelig.

Norge har mer enn folk skal tro på det kulinariske markedet ja. Vi er jo hovedleverandør av de fleste typer sjømat til Bocuse d'Or, spesielt laksen vår er bra. I flere land er jo norsk laks en delikatesse. :)

For å trene på dette bygde jo Geir Skeie kjøkkenet de bruker i konkuransen i sin egen garasje for å øve seg på hver minste detalj. Da har du virkelig lyst til å vinne!

Lenke til kommentar
Det har jeg ikke, men alle de norske som har vært med der før, og vunnet, har aldri åpnet noe spektakulært i etterkant.

Bent Stiansen må vel i såfall være den som kommer nærmest, med Statholdergaarden, men jeg har bare spist i kjelleren (Statholderens krostue), så jeg kan ikke egentlig uttale meg om hva slags nivå Stiansen holder :)

Lenke til kommentar

haha.. kun norge som syns dette er knall? det er vel et par andre land her i verden som tar denne konkuransen mer seriøst enn norge..

spessielt frankrike..

og nei, norge pleier ikke å vinne.. er vel 4 gang på 18 år ... er vel frankrike som har stukket av med flest tittler..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...