Sodd Ball Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Norske Geir Skeie tok gull i kokke-VM for ikke lenge siden! Gratulerer så mye! Lenke til kommentar
Latias Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Gratulerer. Kokke-VM. Nå har jeg hørt det også. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Haha, han fyren er på TV2 nyheter. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Dagsrevyen spurte ham hvorfor han vant. Jeg likte svaret hans: "Jeg tror det var fordi det smakte godt." :!: Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Åh. Nå ble jeg skuffet. Da jeg trykket på linken trodde jeg det stod "Nordmann vant klokke-VM", men neivel ... Gratulerer til KOkken da. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Gordon Ramsey hadde hatet de hattene der Lenke til kommentar
toazty Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 burde hete, " Food&Art " , og ikke kokke vm .. herregud.. vet hvordan dette foregår og hvordan denne maten lages.. de trener på dette LEENGE og kokkene i frankrike er helt besatt av dette og de trener i flere år.. der er konkuransen større for å få bli med.. , bare se på kjøkkensjefen som mista en av 3 stjerner i michelin guiden, han tok livet av seg. men kjempe jobb fra nordmennenes side, vi kan virkelig mat, synd vi ikke har noe tradisjonsmat å tilby det internasjonale markedet, slik som pizza fra italia, champis fra frankrike , osv ... vi har råvarene da.. det skal vi ha. Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 7. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2009 Vel, det skulle vel egentlig vært Bocuse d'Or. Men kokke-vm er mer folkelig. Norge har mer enn folk skal tro på det kulinariske markedet ja. Vi er jo hovedleverandør av de fleste typer sjømat til Bocuse d'Or, spesielt laksen vår er bra. I flere land er jo norsk laks en delikatesse. For å trene på dette bygde jo Geir Skeie kjøkkenet de bruker i konkuransen i sin egen garasje for å øve seg på hver minste detalj. Da har du virkelig lyst til å vinne! Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Vet ikke helt jeg. Hvordan man kan kalle seg "verdensmester i kokkekunst" og fortsatt ikke være i nærheten av å kunne produsere mat til den standarden man får på restauranter med 3 michelinstjerner, aner jeg ikke. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Har du smakt maten hans? Lenke til kommentar
JanFr Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Åh. Nå ble jeg skuffet. Da jeg trykket på linken trodde jeg det stod "Nordmann vant klokke-VM", men neivel ... Gratulerer til KOkken da. +1 Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Har du smakt maten hans? Det har jeg ikke, men alle de norske som har vært med der før, og vunnet, har aldri åpnet noe spektakulært i etterkant. Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 7. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2009 Det er vel heller ikke noe krav... Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Det har jeg ikke, men alle de norske som har vært med der før, og vunnet, har aldri åpnet noe spektakulært i etterkant. Bent Stiansen må vel i såfall være den som kommer nærmest, med Statholdergaarden, men jeg har bare spist i kjelleren (Statholderens krostue), så jeg kan ikke egentlig uttale meg om hva slags nivå Stiansen holder Lenke til kommentar
toazty Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 statholder gaarden ja.. hvis det ikke er en restaurant som funger så funger ingen.. Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Pleier ikke nordmenn å vinne dette kokke-VM'et da? Er ihvertfall ikke første gangen en nordmann tar gull der. Mistenker at det bare er i Norge man syns denne konkurransen er knall. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Hvis Norge pleier å vinne dette hver gang, burde dette bli med på OL. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Pleier ikke nordmenn å vinne dette kokke-VM'et da? Er ihvertfall ikke første gangen en nordmann tar gull der. Mistenker at det bare er i Norge man syns denne konkurransen er knall. Nei, er kun to-tre år siden Charles (ett eller annet) vant for Norge også. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 haha.. kun norge som syns dette er knall? det er vel et par andre land her i verden som tar denne konkuransen mer seriøst enn norge.. spessielt frankrike.. og nei, norge pleier ikke å vinne.. er vel 4 gang på 18 år ... er vel frankrike som har stukket av med flest tittler.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå