OscarWoHA Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Hei Husker ikke nøyaktig navn, men på Peppes har de nachos med en kjøttfyll på hver nacho-chip (kjøttdeig med krydder) og ost som er sinnsykt godt. Det koster 50kr for enkel porsjon (4-5 stk) og 90kr for dobbel porsjon. Blir litt dyrt å dra dit hver gang, så jeg lurer på om noen vet hva slags krydderblanding de har i kjøttdeigen sin. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) En pose nachos, stek litt kjøttdeig med tacokrydder fra Old El Paso. Ha nacho i en form, ha kjøttdeigen oppå, strø over rikelig med ost, og stek til osten er smelta. Du kan godt legge litt grønnsaker under osten. Paprika, tomat, chili og løk er godt. Når den er ferdig skjærer du ut biter som lasagne, og har litt salsa oppå. Tacokrydder består stort sett av følgende krydderpulver: Koriander Chili Løkpulver Hvitløkspulver Cayenne Sukker Salt Hvit pepper Persille Endret 28. januar 2009 av Ramius Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Spisskummen er også en ganske typisk ting å ha i tacokrydder. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Ja stemmer, glemte det. Sikkert noen andre jeg har glemt også, men Peppes har ingen magisk tacokrydderoppskrift som ingen andre klarer å kopiere. Holder hvis du kjøper en ferdig pose liksom. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Tror det er litt ekstra korriander i den mixen de bruker på akkuratt de nachoene. Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) Takk for at du minte meg på dette. Nå må jeg lage det til frikost! *danse maccarena* Endret 29. januar 2009 av Dynejonas Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Imotsettning til det Peppes gjør så er det mye annet godt du kan ha i. Bønner er godt, bacon, guacamole, ha gjerne litt fersk chili i osv. Lenke til kommentar
Sizzy Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Det er nevnt over, men chili og cayenne er et absolutt must. Men pass på så du ikke tar for mye. Er sterke saker, men gjør seg veldig! Du kan også slenge inn litt tabascosaus (som Peppes for øvrig bruker i en del av pizzaene sine). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå