Gå til innhold

Hvordan kan folk ha så ulik oppfattning om et OS?

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Har lest enormt mange innlegg i ulike forum og blogger om hvor elendig folk synes vista er, og nesten ingen skriver at de liker det.

Samme med linux vs windows diskusjonene.

Selv så synes jeg vista er glimrende, og MYE bedre enn XP.

Starter raskere opp, ingen låste programmer, programmer fungerer bedre, og lettere å innstallere ting.

Endelig så har jeg fått muligheten til å formatere minnepinner til ntfs direkte, programmer som quicktime som aldri har fungert skikkelig på xp fungerer på vista, avinnstalleres programmer så klarer den å få med mye mer enn på XP, samt at nettverk og lignende er lettere å bruke.

Allikevel foretrekekr de fleste XP ser det ut til.

Leste også gjennom en linux diskusjon:

http://www.digi.no/php/art.php?id=795834

Det er jo nesten bare elsk eller hat.

Er det jeg som er usedvanlig heldig som opplever et perfekt os, eller har jeg gått glipp av noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har tre maskiner i hus med Vista. Funker fjell. Jeg mener Vista ikke ligger tilbake på noen punkter i forhold til XP.

Har kun hatt en blåskjerm til sammen på alle tre maskinene.

Har XP på jobb-maskinen min og den har meget bra spesifikasjoner, men XP er ikke på noen måte raskere enn Vista på maskinene hjemme.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det er jo kjernen i det jeg synes er så merkelig, at noen bare har positive opplevelser med f.eks vista mens andre bare har negative opplevelser.

Det er jo veldig rart at noen tilsynelatende opplever så mye trøbbel som hos mange andre fungerer smertefritt.

Jeg skulle jo også tro at så lenge man innstallerer oppdateringer osv så har man vel også likt utgangspunkt?

Lenke til kommentar

Det er alltids et kobbel av airheads som skal rakke ned på, bare for å rakke ned på - uansett om dem har prøvd OSet eller ikke.

Og så er det de som prøver, men ser at nei - det her er ikke slik som i XP, og dermed er sytinga der igjen.

XP opplevde akkurat det samme som Vista før Vista fikk SP1. Fra W2K/WMe til XP, så var det jo et hylekor av det helt sjeldne over ting som ikke funket i XP, drivere og mye annet. XP ble jo rakket ned på (sikkert av de samme whinerne) på akkurat samme måte som Vista nå.

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Folk er forskjellige, maskinene de kjører på er forskjellige (på et forum som dette vil vel de aller fleste ha selv-bygde PC'er) og bruksmønstre varierer.. Egentlig ikke så rart at det blir ulike meninger - man baserer seg naturlig nok på sine egne erfaringer og preferanser.

Lenke til kommentar

for en del år siden ( hvis jeg husker riktig ), så var antall innlegg her på windows forum angående problemer med XP mye større ( BSOD spesiellt ) en Vista idag.

i Vista forumet er det 1 innlegg med svar idag ( Vista complete pc backup spørsmål ) og 3 svar igår ( Dele opp partisjoner )

ingen feil i Vista men vanlige spørsmål.

har hatt vista ultimate i nesten 1 år, aldri problemer ( utenom den jeg lagte selv med software )

er kjempe fornøyd :thumbup:

Endret av p@ge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...