Gå til innhold

Sony vegas 8 og dvd iso/img

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har netopp redigert ferdig en film fra noen år tilbake for en kompis av meg og har nå planer om å levere det ferdige produktet til han pr dvd, problemet er bare at jeg ikke aner hvordan jeg skal gå fram for å få dette til på enkleste mulige måte.

Idielt sett skulle jeg hadd en måte å få produktet over i dvd img eller iso format så jeg enkelt bare kan åpne imgburn å brenne ut ønsket antall dvd-er om det er mulig i det hele å store..

Så, det jeg lurer på er hvilke muligheter har jeg for å få dette til, eventuelt hvilke muligheter har jeg for å få det ferdige produktet over på dvd på en ikke altfor vanskelig måte?

En ting jeg har tenkt på er å Rendre ut i dvd kvalitet mpeg2(det er vel det dvd egentlig er?) og prøve å brenne dette rett inn på en dvd, uten at jeg er helt sikker på at det kommer til å fungere?

Håper på hjelp :)

-Ståle

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg har netopp redigert ferdig en film fra noen år tilbake for en kompis av meg og har nå planer om å levere det ferdige produktet til han pr dvd, problemet er bare at jeg ikke aner hvordan jeg skal gå fram for å få dette til på enkleste mulige måte.

Idielt sett skulle jeg hadd en måte å få produktet over i dvd img eller iso format så jeg enkelt bare kan åpne imgburn å brenne ut ønsket antall dvd-er om det er mulig i det hele å store..

Så, det jeg lurer på er hvilke muligheter har jeg for å få dette til, eventuelt hvilke muligheter har jeg for å få det ferdige produktet over på dvd på en ikke altfor vanskelig måte?

En ting jeg har tenkt på er å Rendre ut i dvd kvalitet mpeg2(det er vel det dvd egentlig er?) og prøve å brenne dette rett inn på en dvd, uten at jeg er helt sikker på at det kommer til å fungere?

Håper på hjelp :)

-Ståle

Tools - Render to new file - MPEG2 - DVDArchitect PAL

Tools - Render to new file - .aa3 - custom - 192 kbs stereo

Legg begge filer i samme mappe, med samme navn. File.mpeg + file.aa3.

Åpne DVDA, dra file.mpeg til videotrack, så legger lydfila seg på audiotrack automatisk.

Du kan brenne ut med DVDA, eller bare klargjøre til egen mappe. Så brenne med hvilket program du vil senere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...