Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er det noe galt med sædet mitt?

Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan du si meg hvor jeg tar feil? vær så snill å bortvis at p-piller IKKE inneholder hormoner som hemmer eggløsningen og på den måten hindrer graviditeten i å oppstå - dvs. det skjer ikke noen befruktning av kvinnens eggcelle med mannens sædcelle.

vær så snill.

Jeg tror han trodde du mente at det med å "ikke komme inn" var forklaringen din på at det var derfor det kom ut igjen, ikke hvorfor jenta ikke ble gravid?
Lenke til kommentar
Det er det eneste riktige. Har dere lært noe annet så har du hatt inkompetente lærere.

Det er ikke riktig, p-piller har flere funksjoner, blant annet så gjør det det vanskligere for sæd å komme igjennom livmorhalsen, og hovedfunksonen vil jeg si er at man ikke får noe egg som kan befruktes. I tillegg har det effekten du nevner med at det vanskligere fester seg. Når det er sagt så gør jo gravitasjonen sitt, p-piller eller ikke, så det trådstarter opplever har ikke noe med p-pille-bruk å gjøre.

AtW

Lenke til kommentar
Det er det eneste riktige. Har dere lært noe annet så har du hatt inkompetente lærere.

Det er ikke riktig, p-piller har flere funksjoner, blant annet så gjør det det vanskligere for sæd å komme igjennom livmorhalsen, og hovedfunksonen vil jeg si er at man ikke får noe egg som kan befruktes. I tillegg har det effekten du nevner med at det vanskligere fester seg. Når det er sagt så gør jo gravitasjonen sitt, p-piller eller ikke, så det trådstarter opplever har ikke noe med p-pille-bruk å gjøre.

AtW

Og det er heller absolutt ikke noe problem for trådstarter om målet ikke er å få en unge, hvilket det sjelden er i den alderen.

Jeg for min del trodde innlegget var en spøk og beklager hvis jeg tok feil. Flytende ting renner pr. deininisjon og sæd som renner er ikke noe grunnlag for bekymring i det hele tatt ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...