obergeru Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Fordi du ikke trenger viften på Ninja kjøleren med dette kabinettet. (Kabinettviftene blåser direkte på kjøleelementene). Kjenner ikke til LG strømforsyning. Ville kjøpt Seasonic/Mist/Corsair. Lenke til kommentar
eiiv Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 Har nå bestillt følgende: -Antec fusion remote -gigabyte hk gf9400 -dual core 8500 -4gb ddr2 ram -corsair 450w strømforsyning -ninja schyte mini -samsung dvd-r -schyte kjølepasta -1TB western GP disk Håper jeg blir fornøyd med dette. Lurte på om du oberguru kunne anbefale meg hvordan oppsett jeg burde bruke. Jeg er som sagt helt fersk til dette med htpc. Tenkte på win-xp? Fungerer det slik at jeg bruker f.eks win-xp i bunn og legger inn mediacenter software som programpakke ? Eller er mediacenter oppsettet man skal bruke ett eget OS ? Beklager at jeg er litt uvitende Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Bare kjør xp du, hvis det er det du er vant med. Mediacenter er et eget PROGRAM ja :thumbup:medmindre du bruker det som er innebygd i forskjellige os`er. Selv bruker jeg Vista,og har forstått det slik at f.o.m SP2 kan man kjøre Bluray i Vista MediaCenter...kanskje noe å tenke på...eller? Endret 4. februar 2009 av Kokidoiten Lenke til kommentar
Daje.P Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Har nå bestillt følgende: -Antec fusion remote -gigabyte hk gf9400 -dual core 8500 -4gb ddr2 ram -corsair 450w strømforsyning -ninja schyte mini -samsung dvd-r -schyte kjølepasta -1TB western GP disk Håper jeg blir fornøyd med dette. Lurte på om du oberguru kunne anbefale meg hvordan oppsett jeg burde bruke. Jeg er som sagt helt fersk til dette med htpc. Tenkte på win-xp? Fungerer det slik at jeg bruker f.eks win-xp i bunn og legger inn mediacenter software som programpakke ? Eller er mediacenter oppsettet man skal bruke ett eget OS ? Beklager at jeg er litt uvitende Jeg heter ikke oberguru, men jeg drister meg til å svare likevel Jeg tror absolutt du blir fornøyd! Jeg bygde nettopp en veldig lik selv, men med asuskortet i stedet, og med nye stillegående kabinettvifter fra nexus. Det er antagelig den mest stillegående pcen jeg har vært borti, og spiller naturligvis alt jeg har fora den med av hd-materiale flytende. Killa Sample hadde ingen synlige framedrops, men jeg har ikke logga og sett om det var noen 'umerkbare' der da. Kombinasjonen av dette kabinettet og Ninja mini'en er genial, prosessoren har rett og slett ikke mulighet til å opphetes (etter noen timer stresstesting av 1080p mkv uten å bruke gpu offload hadde den fortsatt ikke oppnådd 40 grader, og viftene fra maskinen høres ikke i det hele tatt fra sofaen ca 2 meter unna, selv med all lyd på mute, det er bedre enn jeg forventa da jeg bestilte delene ) Av oppsett kjører jeg selv XP, med XBMC som frontend (det var for å kjøre xbmc jeg bygde pcen, jeg har vært en fan noen år fra xbox-plattformen, og etter å ha brukt det lenge blir alle andre jeg har testa en skikkelig nedtur). Det stemmer som du gjetter, de aller fleste mediesenter installerer man som et program i et os (finnes seff unntak) Det eneste jeg er misfornøyd med er displayet, som egentlig er ubrukelig, ihvertfall for meg som insisterer på å kjøre xbmc. Og "styrespaken" på den medfølgende fjernkontrollen er altfor sensitiv, så det er bare knotete å styre med den i skinet jeg bruker (Horizonz), men jeg har tenkt å erstatte alle fjernkontrollene med en harmony one uansett, så det er ikke noe langsiktig problem. Lykke til, kan vanskelig tenke meg at dette oppsettet ikke tilfredsstiller ønskene dine Lenke til kommentar
Eilat Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Er ikke Asus ASUS P5Q-EM et bedre bedre valg til HD PC en Gigabyte Gigabyte GA-E7AUM-DS2H, sitt NVIDIA GeForce 9400 hovedkort ? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Hva er en HD PC - og hvorfor tror du P5Q-EM er bedre? Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Skal selv ha meg en htpc til loftet. Kan en fremdeles anbefale oppsettet som ble bestilt i denne tråden? Vil gjerne ha mulighet for å koble til det lokale kabelnettet, må vel da ha mulighet for å koble til tvkort? Er det plass i kabinettet? Sorry om jeg biter meg inn på tråden... Lenke til kommentar
Stian216 Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Bare kjør xp du, hvis det er det du er vant med.Mediacenter er et eget PROGRAM ja :thumbup:medmindre du bruker det som er innebygd i forskjellige os`er. Selv bruker jeg Vista,og har forstått det slik at f.o.m SP2 kan man kjøre Bluray i Vista MediaCenter...kanskje noe å tenke på...eller? Har du en link til at man kan spille bluray med sp2? Jeg tviler på ms vil gjøre det mulig uten tredjeparts programvare pga lisenskostnader. Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Nope....var vell feil av meg det der...mente vell bedre støtte for BD...sorry Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå