dan83 Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 hei merket at jeg løfter mye mindre i skråbenk en i vanlig og smal benk? Vet at det er normalt å køfte litt mindre, men hvor mye mindre er innen "normal" verdien? jeg ligger på 90kg 5*5 i normal benk og 80kg 5*5 i smal benk, men når det kommer til skråbenk, så må jeg gå helt ned til 55kg Er vell verdt å nevne at jeg nettopp har begynt å trene skråbenk!! Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 hvor mye er individuelt, selv løfter jeg mer i skråbenk (med hantler) enn i vanlig flatbenk med hantler, det du trener mest blir du sterkest i, ikke noe annet hokkus pokkus enn det.. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Jeg brukte manualer på 46kg pr. for et år siden ca. når jeg trente flat hantelpress. Jeg gikk over til skråbenk og kom meg da fra 38 til 44 på få måneder. Følte at skrå var veldig hardt i begynnelsen, men at det var like lett å øke der som på flat. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Gitt like mye trening i flat og skrå benk så skulle jeg anta at man vil havne på en 80% belastning i skråbenk i forhold til flat. Er i alle fall det alle mulige "tabeller" jeg har sett opererer med. Men hvis du aldri har trent skråbenk så er det jo helt naturlig at du er mye svakere grunnet f.eks. dårligere teknikk osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå