Octogon Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Hei, venter i skrivende stund på pakken med nye komponenter for oppgradering av min gamle pc. I den anledning klør jeg meg litt i hue om hva slags operativsystem jeg skal bruke. Nye deler er som følger: Asus P5Q PRO P45 S-775 Hovedkort Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz Sapphire Radeon HD 4850 512MB Skjermkort OCZ Gold XTC 4GB DDR2 PC6400 KIT Skal også sette inn det litt gamle Creative SB Audigy 2 ZS Platinum lydkortet. Søkt litt rundt og lest litt om fordeler/ulemper med 64- vs 32-bit. Som jeg forstår burde jeg kjøre 64-bit for å få utnyttet 4GB ram, men vil lydkortet være kompatibelt. Forstod det også som at det var mange progam/spill som ikke støtter 64-bit. Så burde jeg slå til med 64-bit vista, 32-bit eller bare holde meg til xp pro fortsatt? Hva slags operativsystem er det folk flest bruker nå for tiden? PCen skal forøvrig brukes mest til spill, musikk og video. Takker for alle svar. EDIT: Hadde vært veldig morsomt med en poll for å se hva slags operativsystem folket bruker pr dags dato Endret 28. januar 2009 av Octogon Lenke til kommentar
Happy25 Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) Hei, venter i skrivende stund på pakken med nye komponenter for oppgradering av min gamle pc. I den anledning klør jeg meg litt i hue om hva slags operativsystem jeg skal bruke. Nye deler er som følger: Asus P5Q PRO P45 S-775 Hovedkort Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz Sapphire Radeon HD 4850 512MB Skjermkort OCZ Gold XTC 4GB DDR2 PC6400 KIT Skal også sette inn det litt gamle Creative SB Audigy 2 ZS Platinum lydkortet. Søkt litt rundt og lest litt om fordeler/ulemper med 64- vs 32-bit. Som jeg forstår burde jeg kjøre 64-bit for å få utnyttet 4GB ram, men vil lydkortet være kompatibelt. Forstod det også som at det var mange progam/spill som ikke støtter 64-bit. Så burde jeg slå til med 64-bit vista, 32-bit eller bare holde meg til xp pro fortsatt? Hva slags operativsystem er det folk flest bruker nå for tiden? PCen skal forøvrig brukes mest til spill, musikk og video. Takker for alle svar. EDIT: Hadde vært veldig morsomt med en poll for å se hva slags operativsystem folket bruker pr dags dato I hvertfall gå for 64-bit, da har du større oppgraderingsmuligheter. Vista eller XP kan ikke jeg svare på, har aldri brukt Vista selv. Endret 29. januar 2009 av zXcVbNmAsDfGhJkLøÆ Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Ifølge Creative sine sider så støtter lydkortet ditt 64 bit, både vista og xp. link Personlig har eg brukt XP Pro x64 Edition i 1 år ca. og har hatt ingen nevneverdige problemer. Ikkje så veldig glad i Vista. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Du vil få langt mer ut av 4GB minne med Vista 64-bit. Det er også denne versjonen som har gjort at 64-bit har modnet. Etter å ha brukt Vista 64-bit i over 2 år kan jeg ikke gjøre annet enn å anbefale det på det sterkeste. Lenke til kommentar
johome Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Jeg bruker XP Pro x64 med 8GB minne. Vista hopper jeg elegant over. Da venter jeg heller på W7. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå