Millmax Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Hei! I forbindelse med et jobboppdrag vil jeg det nærmeste halvåret reise strekningen Ski - Tønsberg med tog minst en gang i uka. Muligheten for å jobbe på toget synes åpenbar. Men hvordan skal jeg få internett? Fire opplagte alternativer: * Benytte min Samsung Omnia (HSDPA enabled) som modem via Bluetooth. * Skaffe ICE usb-modem * Skaffe Hello sitt mobilt kontor løsning (3G / HSDPA), USB Modem * Skaffe 4 meter bred parabolantenne til montering på tog-taket, for så å hacke seg vei inn til DoD sin 155Mbit satelittløsning bl.a. brukt av Global Hawk....sukkk Pc'en er en Dell Precicion M65, og har ingen innebygde løsninger. Jeg kommer til å velge Komfort avd mellom Oslo og Tønsberg. En del av tiden kommer jeg til å kjøre VPN mot jobben (bl.a. for oppdatering mot SubVersion etc). Hva gir minst hassle, best hastighet og færrest disconnections? Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Hei! Har du fastpris/makspris løsning på ditt mobilabbonement? Isåfall, er det jo det billigste å bruke mobilen din til å koble deg på internett, siden du bare skal bruke det noen få ganger. Hos NetCom er maksprisen per dag 20 kr. Lenke til kommentar
Millmax Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 Prisen har egentlig ikke all verden å si, arbeidsgiver betaler. Minst mulig hassle, best hastighet og færrest disconnections er prioitert. Abb er forøvrig Hello. Lenke til kommentar
shutout Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Hei, Husk at overføringshastighet ved alle trådløse forbindelser senkes når man beveger seg. Bluetooth er derfor ikke noe veldig godt valg i bevegelse og kan bli en flaskehals her. Mobilt bredbånd eller en type fri bruk av datatrafikk på mobil er vel det som kommer til å fungere best for deg. NWN/OneCall har vel forøvrig lavest pris på datatrafikk generelt. Stian Lenke til kommentar
Millmax Skrevet 30. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2009 Så lenge telefonen og pc'en ikke beveger seg i forhold til hverandre påvirker vel ikke togets hastighet Bluetooth hastigheten? Lenke til kommentar
bleepher Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Det er internett på toget hvis du vil. Sitt på komfort så har du fri tilgang. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Nei, det er ikke tilgang til internett på den strekningen. Det er veldig få steder det er tilgjengelig. Jeg ville valgt Netcom eller Telenor sin løsning siden hastigheten vil variere fra EDGE til HSDPA. Modemet og softwaren du får med de er mye bedre enn hva du får hos f.eks. Samsung og Sony Ericsson. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå