Gå til innhold

DENON AVR-2808 eller yamaha rx-v663

Anbefalte innlegg

Trenger noen tips av dere. Har en eldre yamaha rx-v650 som er koblet analogt til en panasonic DMP-BD55. Men nå er jeg sugen på å bytte ut receiver. Er det lite å hente ved å gå over til rx-v663? Jeg slipper masse kabelrot, men er det d eneste? lurer også litt på DENON AVR-2808 som er til tilbud nå. høyttalerene jeg har er Qln 604 mkII. hva tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trenger noen tips av dere. Har en eldre yamaha rx-v650 som er koblet analogt til en panasonic DMP-BD55. Men nå er jeg sugen på å bytte ut receiver. Er det lite å hente ved å gå over til rx-v663? Jeg slipper masse kabelrot, men er det d eneste? lurer også litt på DENON AVR-2808 som er til tilbud nå. høyttalerene jeg har er Qln 604 mkII. hva tror dere?

Bitt av oppgraderingsbasillen ? :D

Det er nok mest kabelrotet du kommer unna ja, hvis du ellers er fornøyd med lyden.

Kjenner ikke 650 godt, men vurderer 663 selv. Den gir veldig mye for pengene. Mer enn 2808 etter min mening.

Lenke til kommentar

Det er nok mest kabelrotet du kommer unna ja, hvis du ellers er fornøyd med lyden.

Kjenner ikke 650 godt, men vurderer 663 selv. Den gir veldig mye for pengene. Mer enn 2808 etter min mening.

Ja det kan se sånn ut :D Jeg er fornøyd med lyden, kunne kanskje vært mere krefter tl frontene(tenkt på å handle effektforsterker også) Men hvis det er lite å hente på å handle ny receiver så venter jeg litt med det. Får jo de nye hd-lydformatene igjennom blu-ray spilleren. Men hva med sub? Kanskje mer å hente der. nå har jeg en audo pro sub focus. Den er helt grei, men man blr veldig nysgjerrig på svs og xtz som mange prater om.

Lenke til kommentar

Ja det kan se sånn ut :D Jeg er fornøyd med lyden, kunne kanskje vært mere krefter tl frontene(tenkt på å handle effektforsterker også) Men hvis det er lite å hente på å handle ny receiver så venter jeg litt med det. Får jo de nye hd-lydformatene igjennom blu-ray spilleren. Men hva med sub? Kanskje mer å hente der. nå har jeg en audo pro sub focus. Den er helt grei, men man blr veldig nysgjerrig på svs og xtz som mange prater om.

Vær klar over at surround forsterkere kanaliserer mindre bass til frontene når du har en sub definert inn i systemet. Eksprimenter litt med channel level på de ulike høyttalerne, og øk evt nivå til fronter med en dB eller to. Juster også avstandssettingen av de ulike høyttalerne i forsterker menyen, slik at du unngår faseforskjell.

Jeg reagerte selv på at det ble mindre trøkk i frontene etter at jeg koblet til sub, men det eer altså helt naturlig. Frontene (og forsterkeren) får pusterom til å spille detaljer mer uanstrengt, så det er positivt for lydbildet totalt.

Forøvrig en mindre XTZ sub som jeg er storfornøyd med. Stram og fin bass, og svært mye for pengene :)

SVS er i en litt høyere pris og ytelsesklasse. Kjenner ikke mye til Audiopro dessverre.

Endret av Junkers
Lenke til kommentar

ja mulig d blir en svs.. har tenkt på det en god stund nå. har også tenkt litt på å kjøpe meg en effektforsterker. har sett litt etter en NAD 216THX. tenkt å koble frontene på denne, og center og bakhøytt på receiver. hva tror dere om det? tror dere det vil bli bedre? har ikke vært borti effektforsterkere før.

Lenke til kommentar
ja mulig d blir en svs.. har tenkt på det en god stund nå. har også tenkt litt på å kjøpe meg en effektforsterker. har sett litt etter en NAD 216THX. tenkt å koble frontene på denne, og center og bakhøytt på receiver. hva tror dere om det? tror dere det vil bli bedre? har ikke vært borti effektforsterkere før.

Jeg vil tro du tjener ganske så mye på det. Du får langt bedre kontroll over høyttalerene. Du kan spille høyere, renere, bedre og over lengre perioder uten at det blir slitsomt for deg eller høyttaleren.

Let's face it.. En billig japse forsterker gir ikke akkurat veldig mye kontinuerlig effekt. Du kan nermest dele oppgitt effekt på 2 og fremdeles trekke fra litt.

Nad 216 derimot stemmer nok ganske bra mot oppgitt effekt.

Lenke til kommentar

sitter akkurat med tanken på å kjøpe rx-v663 faktisk.

Men tenk over hva bruksområde du skal bruke den til.

Velg en som passer deg best ;)

EDIT:

Det blir nokk Yamaha rx-v463b på meg siden 7.1 forsterker har jeg egentlig ikke bruk for, blir penger som bare ligger der hvis jeg ikke utnytter den...

Endret av Caleebra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...