Gå til innhold

blu-ray + forsterker til ca 10.000

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg trenger et nytt (full-hd) tv og fant ut at det var like greit å fornye anlegget mitt litt samtidig, og tenkte å spørre ekspertene her litt til råds da jeg faktisk ikke aner hva jeg skal kjøpe.

Jeg tenkte å bruke ca 10.000 kroner på en forsterker og bluray spiller, jeg kommer også til å koble en paraboldekoder, en pc og en xbox360 til forsterkeren.

Oppskalering av dvder til hd-format er greit å ha med i forsterkeren.

Jeg har noen høytalere som jeg tenkte å beholde forløpig, to dynabel s12 og en c11 som jeg har bygget selv. De vil nok bli byttet ut senere, men ikke med en gang. Har ikke noen bakhøytalere akkurat nå. Hvis dere tror jeg bør kjøpe nye høytalere snarest mulig for å få dette til å høres brukbart ut, mottas tips med glede og budskjettet kan økes litt da, men jeg tenkte som sagt å vente en stund med dette da jeg må ommøblere litt for å få plass til bakhøytalerne. Men planen på lengre sikt er å få istand et surround anlegg av dette.

Jeg har spurt litt rundt hva som er lurt, og har vel fått veldig få konkrete råd fra venneflokken, så jeg håper jeg har mer flaks her hos dere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Jeg trenger et nytt (full-hd) tv og fant ut at det var like greit å fornye anlegget mitt litt samtidig, og tenkte å spørre ekspertene her litt til råds da jeg faktisk ikke aner hva jeg skal kjøpe.

Jeg tenkte å bruke ca 10.000 kroner på en forsterker og bluray spiller, jeg kommer også til å koble en paraboldekoder, en pc og en xbox360 til forsterkeren.

Oppskalering av dvder til hd-format er greit å ha med i forsterkeren.

Jeg har noen høytalere som jeg tenkte å beholde forløpig, to dynabel s12 og en c11 som jeg har bygget selv. De vil nok bli byttet ut senere, men ikke med en gang. Har ikke noen bakhøytalere akkurat nå. Hvis dere tror jeg bør kjøpe nye høytalere snarest mulig for å få dette til å høres brukbart ut, mottas tips med glede og budskjettet kan økes litt da, men jeg tenkte som sagt å vente en stund med dette da jeg må ommøblere litt for å få plass til bakhøytalerne. Men planen på lengre sikt er å få istand et surround anlegg av dette.

Jeg har spurt litt rundt hva som er lurt, og har vel fått veldig få konkrete råd fra venneflokken, så jeg håper jeg har mer flaks her hos dere.

Bluray spiller: Sony BDP-S550 som er veldig bra til litt over 3000,- https://prisguiden.no/product.php?productId=99760 Den oppskalerer DVDer bra til 1080p også.

Forsterker: Yamaha RX-V663 som svitsjer 2 HDMI og oppskalerer komponent fra feks X360 og paraboltuner. Den dekoder HD lydformatene du får digitalt på HDMI fra bluray spilleren. Meget vellydende, og med veldig bra surround dekoding og dynamikk. Ca 4500 på nettbutikker.

Dynabel høyttalerne duger sikkert bra foreløpig. Har selv et par dynabel DIY fronter som spiller i surround oppsettet mitt enda. Nå er jeg imidlertid hardt angrepet av oppgraderingssyke... :)

Tips: Ikke blakk deg på HDMI kabler. Billig gir akkurat samme bilde som dyr forutsatt at den ikke er kjempelang.

God jakt, du har et romslig budsjett !

Lenke til kommentar

Når jeg kjøpe forsterker sto det mellom Yamaha RX-V663, H/K AVR 255 og Onkyo 606. Fant ut at de var omtrent like godt. Jeg så at Onkyo'n hadde vunnet mange tester og hadde 4 HDMI inn så da ble det den hos meg. Er foreløbig storfornøyd:D

Lenke til kommentar
Når jeg kjøpe forsterker sto det mellom Yamaha RX-V663, H/K AVR 255 og Onkyo 606. Fant ut at de var omtrent like godt. Jeg så at Onkyo'n hadde vunnet mange tester og hadde 4 HDMI inn så da ble det den hos meg. Er foreløbig storfornøyd:D

606 er et veldig bra alternativ. Av grunner jeg beskrev i en annen tråd er allikevel 663 min lydmessige favoritt. Mange HDMI porter er viktig for noen og da blir valget enkelt :)

Endret av Junkers
Lenke til kommentar

Jeg føler vel egentlig at jeg kan ha bruk for 4 hdmi porter. Vurderte litt en denon forsterker, men måtte opp til avr-2809 før jeg fant en med nok porter.

Har sett på noen tester nå, Onkyo 606 og Sony BDP-S550 høres ut som et veldig bra alternativ og jeg bruker faktisk mindre enn budsjettert da, kan begynne å spare til høytalere :)

Takk for tipsene og hjelpen

Lenke til kommentar
Jeg føler vel egentlig at jeg kan ha bruk for 4 hdmi porter. Vurderte litt en denon forsterker, men måtte opp til avr-2809 før jeg fant en med nok porter.

Har sett på noen tester nå, Onkyo 606 og Sony BDP-S550 høres ut som et veldig bra alternativ og jeg bruker faktisk mindre enn budsjettert da, kan begynne å spare til høytalere :)

Flott !

Ser et Avshop.no og Netshop.no har de beste prisene på TX-SR606 nå. 4395,-

Lenke til kommentar

Vurderer å gå for tilsvarende oppsett, men når man ikke har behov for analog ut fra spilleren så er vel Sony BDP-S350 et kasnkje like bra alternativ (og ca 1000 kr billigere :new_woot:)

Endret av kernelb
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-XHLacM

606 er et veldig bra alternativ. Av grunner jeg beskrev i en annen tråd er allikevel 663 min lydmessige favoritt. Mange HDMI porter er viktig for noen og da blir valget enkelt :)

Jeg hadde samme valget en stund tilbake og her ble det naturligvis en Yamaha RX-V663. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...