Zenxi Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Hei, er på Stetermoen militærleir i indre troms. Og det er en Stjerne/planet jeg tror kan være en planet som lyser, jeg har hørt at planeter kan sees på himmelen, men folk i troppen sier det er det dummeste dem har hørt Jeg vil gjerne motbevise dem, hehe. Det var en i en annen tropp som sa det var Venus som lyste, og det stemmer med hva jeg har hørt tidligere, at venus kan lyse på nattehimmelen Er det noen som kan bekrefte dette? og finne kilder? Lenke til kommentar
Legion Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 planeter lyser ikke som sådan, men de reflekterer sollyset. kan ikke si at kilder er direkte nødvendig heller, er ikke dette barnelærdom da? store sjanser for at det var venus ja, nest etter månen er den det mest lyssterke objektet på himmelen, som ikke er sola. Lenke til kommentar
Zenxi Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 ja var det jeg også sa, Barnelærdom! ja vet at de ikke lyser av seg selv men pga refleksjonen av sola. Men altså venus vil være mer lyssterk enn de nærmeste stjernene på himmelen? utenom sola så klart. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Men altså venus vil være mer lyssterk enn de nærmeste stjernene på himmelen? utenom sola så klart. Korrekt. Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 (endret) Ja.. Der jeg bor i nord er det også en veldig sterk "stjerne" på himmelen.. Den overgår alle liksom.. Jeg var også nylig på Gran Canaria da jeg så også samme "stjerna"/planet" bare en annen plass på himmelen skal jeg huske.. Ja.. Der jeg bor i nord er det også en veldig sterk "stjerne" på himmelen.. Den overgår alle liksom.. Jeg var også nylig på Gran Canaria da jeg så også samme "stjerna"/planet" bare en annen plass på himmelen skal jeg huske.. Edit: Hvorfor jeg skrev det samme 2 ganger må gud vite xD Endret 10. februar 2009 av SaitekQ Lenke til kommentar
Sondring Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 En kan ofte finne svar på hva man har sett ved å gå inn på en stjerne-kart side, og plotte inn hvor en var + når det var. Heavens-Above.com Av planetene er det vel 4 som en kan finne på nattehimmelen uten bruk av kikkert? Venus, Jupiter, Saturn, Mars? Så vidt jeg husker er Venus og Jupiter mer lys-sterke enn den sterkeste stjernen (Sirius?). Lenke til kommentar
WOW4ever Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 planeter lyser ikke som sådan, men de reflekterer sollyset. kan ikke si at kilder er direkte nødvendig heller, er ikke dette barnelærdom da? store sjanser for at det var venus ja, nest etter månen er den det mest lyssterke objektet på himmelen, som ikke er sola. Det er vitenskapelig bevis for at man kan se saturn ved de rette forholdene på sensommeren^^ Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Spør kameratene dine korleis månen lyser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå