Modeswitch Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Helt vanvittig hvor håpløst systemet er. I menyen har jeg noe som heter "førstegangs installasjon" som virket fornuftig å prøve seg på. Der har jeg en liste med ting som kan hukes av før jeg til slutt kan trykke på ok. Slett analogt program, analogt programsøk, slett digitalt program og digital programsøkning. Sa meg ingenting overhodet, så jeg valgte å ha alt huket av slik det var. Trykket på ok. Så søkes det tilsynelatende etter kanaler. Strålende. Men når man er ferdig kommer jeg bare til et bilde som ikke har noen annen funksjon enn å vise at det er liv i tv'n. Prøver å velge forskjellige kanal nr for å se om det er lagt inn noen kanaler (automatisk, selv om jeg helst vil gjøre det manuelt). Ingenting ligger inne. Når jeg velger +/- for å gå opp eller ned på kanalene får jeg beskjed om at signalstyrken er 0 %. Gikk deretter inn på setup og manuell tuning (jippi!) som virket nesten like lovende som førstegangs installasjon. Gikk på begynn og enter. Søkes i maks to sek før det står "slutt". Ingenting skjer. Har naturligvis koblet i kabel og kan ikke se for meg at jeg har koblet galt. Dritt-tv. Kjenner at det begynner å koke. Har aldri vært noe problem å legge inn kanaler på andre tv'er. Lefdal skulle ringe meg, men ser ikke ut som at det skjer med det første. Endret 28. januar 2009 av Modeswitch Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 uten å kjenne den tv-en har du valgt riktig språk på menyene o.l. og rett region ( Europa eller Norge ) for å søke opp kanalene. dette gjelde såvisst jeg vet bare for analoge søk. nå hørtes det ikke ut som om du er tilkoblet noen dekoder . hvis du derimot er det så skal menyvalgene fra dekoderen komme opp Lenke til kommentar
Modeswitch Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 uten å kjenne den tv-en har du valgt riktig språk på menyene o.l. og rett region ( Europa eller Norge ) for å søke opp kanalene.dette gjelde såvisst jeg vet bare for analoge søk. nå hørtes det ikke ut som om du er tilkoblet noen dekoder . hvis du derimot er det så skal menyvalgene fra dekoderen komme opp Takker for forsøket på å hjelpe. Jeg har valgt norsk som språk, og "andre" på land siden Norge ikke er med. Kan levere tilbake tv'n selv om den er pakket ut og slått på? Får se hvor lenge jeg gidder å vente på at Lefdal skal ringe meg. Er nok ikke veldig tålmodig. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Kan levere tilbake tv'n selv om den er pakket ut og slått på? Selvsagt. Du kunne jo ikke vite at den virket uten å pakke den ut og slå den på. Og dersom den ikke virker pga. produksjonsfeil eller konstruksjonsfeil, kan du benytte reklamasjonsretten. Lenke til kommentar
Modeswitch Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Kan levere tilbake tv'n selv om den er pakket ut og slått på? Selvsagt. Du kunne jo ikke vite at den virket uten å pakke den ut og slå den på. Og dersom den ikke virker pga. produksjonsfeil eller konstruksjonsfeil, kan du benytte reklamasjonsretten. Jeg vet ikke om det er noe galt med den, det tviler jeg litt på. Men meny-systemet er håpløst og samme med bruksanvisningen. Hvis jeg ikke får hjelp med det første kunne jeg tenke meg å angre på kjøpet, og få igjen pengene. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Har Lefdal samme returpraksis som Elkjøp? I så fall får du nok returnere den. Ellers kan du jo hevde at det er en konstruksjonsfeil dersom menyene er så krøkkete at du ikke klarer å bruke TV-en. Men det aller greieste er kanskje om de enkelt og greit klarer å fortelle deg hvordan det skal gjøres, dersom det ikke er noe feil på den og du ellers er fornøyd. Lenke til kommentar
Modeswitch Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Har Lefdal samme returpraksis som Elkjøp? I så fall får du nok returnere den. Ellers kan du jo hevde at det er en konstruksjonsfeil dersom menyene er så krøkkete at du ikke klarer å bruke TV-en. Men det aller greieste er kanskje om de enkelt og greit klarer å fortelle deg hvordan det skal gjøres, dersom det ikke er noe feil på den og du ellers er fornøyd. Tror det er lovbestemt at man kan angre, uavhengig av feil på produktet. Mulig jeg presser med det i morgen. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Angrefrist er bare lovbestemt ved kjøp utenfor vanlig utsalgssted. Dvs at man kan angre på kjøp på postordre, nett, telefonsalg, leksikonselgere du treffer i vrimlearealet på kjøpesenteret etc. Men ikke når du går inn i en vanlig butikk og kan se varen før du kjøper den. Butikken kan allikevel velge å gi deg angrefrist/returrett, men det er ikke lovbestemt. Lefdal selger både på nett og i butikklokaler. Hvor handlet du? Endret 28. januar 2009 av Svinks Lenke til kommentar
Modeswitch Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Angrefrist er bare lovbestemt ved kjøp utenfor vanlig utsalgssted. Dvs at man kan angre på kjøp på postordre, nett, telefonsalg, leksikonselgere du treffer i vrimlearealet på kjøpesenteret etc. Men ikke når du går inn i en vanlig butikk og kan se varen før du kjøper den. Butikken kan allikevel velge å gi deg angrefrist/returrett, men det er ikke lovbestemt. Ble kjøpt på nettet, siden det var en billig mini-tv som jeg ikke trengte å vurdere opp og ned. Men hvis jeg får hjelp i morgen beholder jeg den gjerne. Er bare så frustrerende å nesten føle seg dum, selv om jeg innerst inne vet at dette hovedsaklig skyldes en latterlig meny. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå