Fredrik. Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Husker jeg var i en butikk engang og så de hadde kebabkjøtt. Var vel farse-versjonen om jeg husker rett. Mulig de var i terninglignende stykker i en pakke på størrelse på en pakke med 400g vanlig kjøttdeig. Problemet er at jeg hakke peil på hvilken butikk jeg så det i! Har lyst å prøve å lage en "hjemmelaga" kebab til middag idag. Noen som kan hjelpe til? Lenke til kommentar
Ohhmyyyy Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 De har jo vanlig biffstrimpler i nesten alle matbutikker som er lett å bruke. Lenke til kommentar
Fredrik. Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Ja funker sikkert fint det og. Tingen var at den pakka her var liksom ferdig "kebab-krydra". Lenke til kommentar
jarah Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Ja funker sikkert fint det og. Tingen var at den pakka her var liksom ferdig "kebab-krydra". Jeg så dette i Sverige på ICA Nära eller Maxi, husker ikke. Var hvertfall ICA! Kanskje de har dette på ICA i Norge? Lenke til kommentar
Fredrik. Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 Ah, ja! Det kan hende! ICA Maxi her i byen, mulig det var der jeg så den! Lenke til kommentar
jarah Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Ah, ja! Det kan hende! ICA Maxi her i byen, mulig det var der jeg så den! Fant du det ut? Skulle like og hatt samme tingen selv. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Nei biffstrimler er ikke det samme. Det er faktisk ikke i nærheten engang. Smart Club solgte kebabkjøtt ferdig engang. Men det er selvfølgelig ikke det samme som de bruker på gatekjøkkener. Det er derimot ikke vanskelig å lage selv. Hvis du kjøper kjøttdeig, putt det i kjøkkenmaskinen. Ha i litt olje og følgende krydder: Spiskummen Fersk hvitløk Koriander Chilipulver Og en spiseskje potetmel. Dette er de dominerende krydrene du smaker i kebabkjøtt. Mal det ut til fin farse, og stek i panna og del opp etterhvert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå