Gå til innhold

Bygging med kabinettet V2000A??

Anbefalte innlegg

Dette er nok sammensetningen jeg lander på, etterhvert som det kommer på markedet... Er det noe jeg har glemt? Noen tips? Angående siste punkt, kabinettet.. Det er vel ikke med noen strømforsyning der, hva anbefales? Det er med 7 vifter, er det nok kjøling for hele dette systemet eller må det kjøpes til noe (skal ikke overklokke)??

Intel Pentium 4 3.0 GHz Boxed PC800

- Socket PGA478, 512kB "Northwood"

Asus P4C800/DELUXE Hovedkort S478/800mhz

- I875P, Dual DDR, S-ATA, GBLAN, LYD, Raid

TwinMOS PC3700 DDR-DIMM 512MB CL2.5

- 32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz)

Western Digital Raptor 36,7GB SATA

- 10000Rpm 8MB cache WD360GD

Pioneer DVD-spiller IDE 16x/40x Slot-in

- Bulk (DVD-120S)

Plextor CD-brenner IDE 48x/24x/48x

- Intern Retail Plexwriter

Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB

- AGP, ATI 9800PRO, DVI, TV-Out,

Creative Høyttaler Megaworks 250THX, 2.1

- (Sub,2 monitorer,forsterker), Retail

Logitech Cordless Desktop Optical

- (Norsk) USB/PS2, tastatur/mus, Retail  ()

Samsung 17" LCD Syncmaster 172T TCO99

- Skjerm, Dual, Silver

KA Skjermkabel Digital DVI-DVI M/F 5m

- Skjermet høykvalitetskabel, dual link

Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB MPF-920

- Floppydisk Intern

V2000A:

Thermaltake Miditower, Aluminium m/vindu

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe 7 vifter er vel mer enn nok. Får bare håpe de er stillegående da. Når det gjelder strømforsyning er det helt klart redundante som er best, dersom du har råd. Ellers vil jeg anbefale en kraftig Enermax PSU. Sjekk ut http://www.microplex.no/

Har en annen kommentar, og det gjelder skjermen. Den 17" du har valgt koster 6365,- hos Komplett. Nå er jo 17" ikke så altfor stort, og jeg vil nok si at når du får Samsung 191T 19" til bare 7639,- så er det et mye bedre kjøp. Og da får du skikkelig storskjerm og.

Lenke til kommentar

du kommer til å trenge mer diskplass... anbefaler å kjøpe den raptor-disken å ha den som C:, Windows-disken (dersom du skal ha win), ved siden av det trenger du HELT klart mer lagringsplass.. f.eks en 120 gb s-ata disk på 7200 rpm... eller enda bedre to 7200 rpm 120 gb disker i RAID :smile:

Lenke til kommentar
Hehe 7 vifter er vel mer enn nok. Får bare håpe de er stillegående da. Når det gjelder strømforsyning er det helt klart redundante som er best' date=' dersom du har råd. Ellers vil jeg anbefale en kraftig Enermax PSU. Sjekk ut http://www.microplex.no/

7 stk. 80mm vifter, 21dB(A), er det stille eller er det en F-16 som tar av?

Redundante strømforsyning blir for dyrt..

Hvor mye watt anbefales på et slikt system? 350W?

du kommer til å trenge mer diskplass... anbefaler å kjøpe den raptor-disken å ha den som C:, Windows-disken (dersom du skal ha win), ved siden av det trenger du HELT klart mer lagringsplass.. f.eks en 120 gb s-ata disk på 7200 rpm... eller enda bedre to 7200 rpm 120 gb disker i RAID :smile:

36 Gb klarer seg lenge til mitt lagringsbehov, har 20 Gb i dag og den er på langt nær fylt opp.... Men stor lagringskapasitet er fornuftig på lang sikt, blant annet fordi spill/programmer blir mer og mer plasskrevende...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...