Zomged Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Hallo alle sammen. Jeg har nettop kjøpt meg ny PC og fikk en kjekk fyr til å sette den sammen for meg. Den funker strålende helt til jeg skal starte et spill eller av og til avslutte et spill. Da bare rebooter den seg selv helt automatisk. Dette er et ganske irriterende problem. Jeg bruker da windows xp 64 bit. Har disse specsa: HIS Radeon 4870 Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz MSI P45 hovedkort Corsair 4 gb ram. Alt har blitt installert skikkelig. Håper det er noen smarte personer som kan finne ut av problemet Takk Endret 28. januar 2009 av Zomged Lenke til kommentar
arkael Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 får du opp noen form for feilmelding eller lignende før maskinen starter på nytt? test minnet på maskinen med memtest86 last ned .iso og brenn det på en cd plate, eller last ned exe filen til minnepennen. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Dette inntreffer ofte hvis maskinen blir for varm. Maskinen slår seg av for å forhindre skade på komponenter. Har du muligheten sjekk temperatur på komponenter i BIOS etter maskinen starter på nytt. Gi gjerne tilbakemelding. Lenke til kommentar
Zomged Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 Jeg har enda ikke opplevd problemet etter at jeg postet tråden. Jeg skal skrive her så snart problemet oppstår igjen. Takker for svarene Lenke til kommentar
Zomged Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) I dag når jeg skrudde på pc'en og kom i windows fikk jeg denne feilmeldingen: BCCode : d1 BCP1 : FFFFFAE19A2F6DA0 BCP2 : 0000000000000002 BCP3 : 0000000000000000 BCP4 : FFFFFADF812CD13E OSVer : 5_2_3790 SP : 2_0 Product : 256_1 Technical information about the error report: C:\DOCUME~1\ADMINI~1\LOCALS~1\Temp\WER8695.dir00\Mini012709-01.dmp C:\DOCUME~1\ADMINI~1\LOCALS~1\Temp\WER8695.dir00\sysdata.xml EDIT: CPU: 46 Grader System: 47 Grader Virket mye synes jeg Har kjørt MEMTEST og det er visst ingenting gale med minnet Endret 29. januar 2009 av Zomged Lenke til kommentar
Zomged Skrevet 30. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2009 Ville bare bumpe denne siden problemet enda ikke er løst. Er sterkt redd for at det er hete problemer. Noen tips? Lenke til kommentar
Yanami Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Har du mulighet til å hente ut dumpfilen fra "C:\WINDOWS\Minidump" ? Hvis du bruker XP. Lenke til kommentar
Zomged Skrevet 30. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2009 Har du mulighet til å hente ut dumpfilen fra "C:\WINDOWS\Minidump" ? Hvis du bruker XP. Er ikke helt sikker på hva du mener her, men hvis du mener å lese den så kan jeg ikke det. Lenke til kommentar
Yanami Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Har du mulighet til å hente ut dumpfilen fra "C:\WINDOWS\Minidump" ? Hvis du bruker XP. Er ikke helt sikker på hva du mener her, men hvis du mener å lese den så kan jeg ikke det. Det jeg lurer på er om du kan gå på "Start" og deretter "Kjør". Skriv inn som i bildet under, og trykk enter. Da skal du få opp dialogvinduet som vist under. Jeg går ut ifra at det er WinXP du bruker og at systemet ditt har klart og lage en dmpfil etter crashet. Last opp .dmp-filen med datoen som er lik/nærmest sist systemcrash, så legger du URL her. Så kan jeg se om jeg finner noe finurlig.^^ Lenke til kommentar
Zomged Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 Her er linken til filen: http://www.mediafire.com/?0gjfdm0nsd9 Håper du finner ut noe nyttig Takker Lenke til kommentar
Yanami Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Hei Zomged. Beklager for sent svar. Du har ikke tilfeldigvis et USB-headset, en USB stick eller noe slikt som har C-Media CM108 Audio I/O Controller ? Isåfall ut ifra hva jeg ser, så er det driverfilen "cm108.sys" som prøver og gjøre noe den ikke får til. Har du et hovedkort med C-Media audio controller ? Uansett ville jeg prøvd og oppdatert driveren og sett om du hadde fått BSOD igjen. Lenke til kommentar
Zomged Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 Hei Zomged. Beklager for sent svar. Du har ikke tilfeldigvis et USB-headset, en USB stick eller noe slikt som har C-Media CM108 Audio I/O Controller ? Isåfall ut ifra hva jeg ser, så er det driverfilen "cm108.sys" som prøver og gjøre noe den ikke får til. Har du et hovedkort med C-Media audio controller ? Uansett ville jeg prøvd og oppdatert driveren og sett om du hadde fått BSOD igjen. Det har jeg vet du Dette skal sjekkes og takker så meget for svar. Hvis problemet oppstår igjen sier jeg ifra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå