tacomodo Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Ok, på tide å kutte litt ned på røyken og tenkte se om kanskje snus hadde noe for seg, men hva er prosedyren her? Hvor lenge har man den (under overleppa, litt på si?)? Alt spytt svelges? Hvor mange regnes som mye på en dag? Lenke til kommentar
fastford Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 1. Hehe, hvor lenge er jo alt etter nikotinbehovet. Er jo ingen fasit på hvor lenge du skal ha en pris snus i overleppa. 2. Spytte eller svelge er vel opp til en selv det. Sterk smak og kan forekomme brekninger ved svelging. Jeg hadde gått for spytting. 3. Når du begynner å bruke ei eske snus på 2 dager / 1 1/2 dager, da er forbruket mer enn høyt nok, etter min mening. Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Skikkelige garva snusere svelger prisen før de tar en ny. Har spyttes ikke noen ting. Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 1. Hehe, hvor lenge er jo alt etter nikotinbehovet. Er jo ingen fasit på hvor lenge du skal ha en pris snus i overleppa. 2. Spytte eller svelge er vel opp til en selv det. Sterk smak og kan forekomme brekninger ved svelging. Jeg hadde gått for spytting. 3. Når du begynner å bruke ei eske snus på 2 dager / 1 1/2 dager, da er forbruket mer enn høyt nok, etter min mening. Her er jo fasiten på hvordan snusing fåregår. Jeg bruker 1 boks pr dag, det er alt for mye, 1 boks på 3 dager er vel passelig, med tanke på hvor mye det koster for en boks. Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Skikkelige garva snusere svelger prisen før de tar en ny. Har spyttes ikke noen ting. Hehe, saklig kommentar det der. Tenk hvis stakkaren hadde prøvd dette, huff for en mageknipe. :x Uansett, dette passer vel egentlig bedre i vår elskede snustråd i samme delforum som denne. Men begynn med skruf orginal porsjon, og prøv å bli vandt med smaken, så trenger du ikke tenke på om du skal svelge eller ei neste gang du tar en snus (siden skruf orginal porsjon smaker drit, og all snus er bedre ), Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Hvorfor i det hele tatt begynne med snus? Er jo forferdelig ekkelt, og ikke minst lite pent å se på. Ta deg heller noe grønnsaker, feks. tygg et eple hver gang du får rier. Lenke til kommentar
HammerBro Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Hvorfor i det hele tatt begynne med snus? Ok, på tide å kutte litt ned på røyken og tenkte se om kanskje snus hadde noe for seg Har har lyst å slutte å røyke, derfor begynner han med snus. Ganske teit uansett Skikkelige garva snusere svelger prisen før de tar en ny. Har spyttes ikke noen ting. Dette kan i enkelte tilfeller (hvis prisen er stor nok) være livsfarlig. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Hvordan bruke snus? Lukke igjen lokket, spytte på boksen og kaste den i nærmeste søppelkasse. Eneste fornuftige jeg kan komme på... Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Jeg må bare si det, for hvis man ønsker å slutte med røyk så er det vel fordi det er dyrt og helseskadelig. Og det gjør det jo ikke noe bedre å begynne med snus. Da bytter man jo bare om hva man skal bruke. Det beste i begge faktorene er jo å bare kutte ut alt. Jeg har selv sluttet med røyk i et års tid. Og syntes ikke det var noe problem - i og for seg. Men så var jeg så dum at jeg begynte å røyke når vi var i godt lag. Da endte det med at jeg så smått begynte med røyken igjen. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Edit: Tror forresten ikke jeg gidder svare på de veslevoksne synserene For folk som faktisk svarte på hva jeg spurte om, mange takk! Endret 28. januar 2009 av tacomodo Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Hvorfor kan ikke alle idioter som er så latterlig sterkt imot snus å røyke klappe igjen å holde seg unna tråden? Lenke til kommentar
Timster Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Man kan vel ha den under vilken leppe man vil, men overleppa er vel mest vanlig, enklere å snakke samtidig da vil jeg tro. Og en boks om dagen er jo galskap spør du meg, å ta en når du kjenner du får lyst på en røyk skal være fint. Svelging kan man vel gjøre som man vil med, men vil tro at å spytte er best for alle organer. Nå må jeg si at jeg verken snuser eller røyker selv, men har venner som gjør det, og det jeg har skrevet er tatt utifra dems gjennomsnittsmåte å gjøre det på. Men når du sier slutte å røyke, har du vurdert nikkotyggis eller plaster? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Heisann, vi har en helt egen snustråd her på forumet, der du kan spørre om hjelp osv. Snustråden v6. Mvh. Iskall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå