5628452 Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Hei, Eg skulle slette noen linuxpartisjonar gjennom windows-installasjons-CDen. Eg fór litt for fort fram og kom til å trykke R og S på ein av usb-harddiskane mine. Den vart sletta. Veldig dumt, sia eg har all musikken og alle bilda mine på den :\ Når eg startar opp windows no, blir harddisken oppdaga, men den kjem ikkje opp i min datamaskin. Den ligg der under enhetsbehandling som 'USB masselagringsenhet', og under eigenskapar står navnet på harddisken og at den virkar som den skal. Eg kan óg løyse den ut. Eg har prøvd noen disc recovery-program óg, dei seier at disken ikkje kan bli oppdaga. Kva kan eg gjøra? Takk Endret 30. januar 2009 av 5628452 Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Partition Table Doctor Recover Data Quick Recovery Disse koster alle fra $49 til $69. Jeg vet dessverre ikke om noen gratisprogrammer som støtter FAT/NTFS. Om disken var EXT2/3 kan du finne freeware/opensource programmer som hjelper deg. EDIT: De fleste sånne programmer forutsetter at du ikke har opprettet en ny partisjon på disken og lagret filer der på nytt. Endret 28. januar 2009 av Igniztion Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Er problemet at kun fat32 (eller ntfs) partisjonen på eksterndisken er slettet kan du bruke testdisk (og det er gratis). En liten "howto" her: http://thinkabdul.com/2007/06/09/testdisk-...indowslinuxmac/ Testdisk 6.5 ligger på UBCD så du kan laste ned UBCD brenne isoen og boote med den. http://www.ultimatebootcd.com/ Endret 28. januar 2009 av syar2003 Lenke til kommentar
5628452 Skrevet 30. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2009 (endret) Da løste det seg! Eg lasta ned UBCD og brukte Testdisk, og følgde denne guiden til punkt og prikke. No er alt som det skal. Tusen takk for hjelp Endret 30. januar 2009 av 5628452 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Da løste det seg! Eg lasta ned UBCD og brukte Testdisk, og følgde denne guiden til punkt og prikke. No er alt som det skal. Tusen takk for hjelp Bra det ordnet seg . Kudos til deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå