Laffe Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Heisann, jeg skal lage en liten reportasje, hvor jeg hadde tenkt å laste ned noen klipper fra forskjellige reporasjer fra Reuters. Jeg har sett at VG,dagbladet.. f.eks, har brukt Reuters sine klipper, hvor de bruker sine egne reportere.. men hvordan får de fjernet reporterenes stemme fra Reuters sin reportasje, mens alt annet er der mtp at det er bare en fil? eller er det sånn at alle nyhetsbyråer har "kontrakter" med aviser som VG, hvor de da kan få tillgang til reuters sine videoer ed uten stemme og uredigert? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 eller er det sånn at alle nyhetsbyråer har "kontrakter" med aviser som VG, hvor de da kan få tillgang til reuters sine videoer ed uten stemme og uredigert? Ja. Og du kan ikke bruke klippene til teuters uten tillatelse. Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 (endret) Har du et redigeringsprogram er det fult mulig å fjerne lyd fra en sekvens (reportasje)og så legge over egen lyd. Her er det greit med et program med mange lydspor. Jeg bruker selv Adobe. Selvfølgelig må sekvensen være av et format som programmet kan redigere. Men hvis du skal ha vekk reporterens stemme og beholde bakgrunnsstøyen, ja da blir det litt være. Da må du få tilgang til minimum to lydfiler til opptaket. Edit: Jeg ville tatt vekk all lyd, lagt på egen bakgrunnsstøy og til slutt egen stemme. Endret 31. januar 2009 av SirEmanon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå