Edson Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 Er det noen metoder i java for å finne en mappes størrelse? Dvs. slik at man kan lage en applet av den, og den viser antall MB som er i en mappe i en server. hmm... det ble en rar setning Lenke til kommentar
murray Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 hmm... det ble en rar setning Kan kanskje svare på noko av spm. ditt. For å finne størrelsen på inhaldet i ei mappe, må du beregne den ved å gå gjennom filene og mappene i mappa rekursivt, og summere opp størrelsen på alle filene. Ta ein kikk på java.io.File i Java 2 API Kan kanskje rote fram eit kode eksempel om du er interessert... Lenke til kommentar
Edson Skrevet 11. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2003 For å finne størrelsen på inhaldet i ei mappe' date=' må du beregne den ved å gå gjennom filene og mappene i mappa rekursivt, og summere opp størrelsen på alle filene. Ta ein kikk på java.io.File i Java 2 API Kan kanskje rote fram eit kode eksempel om du er interessert... Hmm.. har kikket litt på dokumentasjonen der. Så vidt jeg har forstått så må jeg (grovt), hente liste over filene i en array, og så bestemme størrelsen? Henter jeg størrelsen ved hjelp av length, eller finns det en annen metode som jeg kan bruke her? Har sett fort gjennom det, så jeg gikk kanskje glipp av noe Takk for svar Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 public long finnStrl(File f) { long lengde = 0; if(!f.isDirectory()) lengde = f.length(); else { File[] filer = f.listFiles(); for(int i=0;i<filer.length;i++) lengde+= finnStrl(filer[i]); } return lengde; } Noe i denne duren, skole-eksempel på rekursjon ble det ihvertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå