deil_ass Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Hei. jeg har valgt særemnet om å sammenligne bok og film, og boken jeg har valgt er drageløperen. har alt på plass, men sliter med å få frem en problemstilling som er passende. noen som har et godt forslag slik at jeg kan få begynt skikkelig på oppgaven..? deil_ass takker.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Skildring av følelser, og mangelen på det i filmen. Lenke til kommentar
saluttknall Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Hva med å ta for seg hvilke aspekter av historien som kommer best frem i bok og film, for så å sette fremstillingene opp mot hverandre og siden konkludere på 4 sider Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Hei. Jeg også har dette som en del av særemnet mitt. Eneste forskjellen er at jeg skal ta for meg adapsjon i en litt videre betydning, og skal fokusere på to forskjellige bøker som har blitt til filmer. Drageløperen og Den siste revejakta. Jeg måtte ha Minst 2 litterære verk i mitt særemne, og fikk ikke lov til å fordype meg kun i drageløperen. (egentlig greit siden det blir litt variasjon). Det er mye å gjøre, men jeg ville skaffet meg en bok som tar for seg adapsjon om jeg var deg. Det har i hvertfall jeg gjort, og det har hjulpet meg mye når det gjelder å forstå adapsjon, og hvordan bok-film virker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå