Kymera Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Jeg har leita litt rundt på nett men fant ikke noen nylige innlegg (tar forbeholdt om feil, heh) Har lest litt anngående kjøp av Iphone i Amerika, men innleggene er så gamle, tenker ting kan ha forandret seg siden da. Kan vel egentlig bare ramse opp et par spørsmål jeg inderlig håper noen av dere kan svare på: 1) Trenger man gyldig Amerikansk legitimasjon for å kjøpe Iphone 3G? 2) Går det ann å kjøpe med kontantkort? 3) Hvis ikke, går det ann å kjøpe seg ut av abbo og eventuell pris tilsammen på dette. Foreldrene til ei i klassen skal til Amerika om en måned så dette kan eventuelt bli aktuelt. Har også familie i Canada så kan eventuelt få den sendt på den måten. Planen er bare å få foreldrene hennes til å kjøpe med en, men regner kanskje med at det ikke er så enkelt lenger? Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Jeg er ganske sikker på at man fortsatt må være amerikansk statsborger, samt binde seg opp til et abonnement for å kjøpe iPhone. Den enkleste måten å få tak i en er å kjøpe i Norge. Lenke til kommentar
Bretteville Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 I følge hjemmesiden til AT&T så ser det ut til at det kun er mulig å kjøpe telefonen med 2 års avtaletid. Siden det bare er AT&T som selger telefonen så regner jeg med at det derfor er likt i alle butikkene. Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Man trenger ikke å være amerikansk statsborger, men man må ha amerikansk SSN/personnummer. Har man ikke opparbeidet seg en dugelig "credit score", må man i tillegg betale et depositum når man tegner et abonnement. Telefonen selges kun sammen med et forholdsvis dyrt abonnement. Abonnementet kan sies opp mot et ikke avskrekkende gebyr, men telefonen vil fortsatt være låst til AT&T. AT&T vil heller ikke være behjelpelige med opplåsing av telefonen slik at man kan bruke andre operatørers SIM. Kjøp i Norge. Lenke til kommentar
Xinopay Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Dette finnes det mange, mange tråder om allerede og alle ender med det samme - det er fjollete å kjøpe fra utlandet. Du sparer så godt som ingenting på det, du får mye mas med å få låst den opp og du ender opp uten garanti. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå