Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Har hatt problemer med høyere skulder i snart 2 år, selv om det har bitt mye værre siden November. Jeg har prøvd å hvile skulderen totalt i to måneder siden men smertene og ubehaget fosvinner bare ikke. Når jeg bruker skulderen føler jeg at den blir veldig fort sliten og at den føles veldig betent. Når den gjør vondt fordi jeg bruker den føles den enda mer betent og som at den brenner, jeg kan rotere og bevege den uten problemer men det er veldig ubehagelig. Skaden oppstod sakte gjennom trening i form av styrke, og ble værre i militæret (AG gym...), når jeg gjør skulder, biceps eller brystøvelser så aktiveres smerten, den stråler ned til biceps når jeg tøyer ut. Muligens også litt strålinger fra eller til nakken og skulderbladet. Det føles som om det er en av to ting, enten så er det en nerve som er i klem eller så er det noen form for scene som har revnet og blitt værre over tid. Smærten forekommer i "rotator cuff" området. Når jeg har oppsøkt legen blir jeg bare sendt til en fysoterapeut, noe som er frustrerende siden de ikke ser ut til å hjelpe. Er ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre her men hadde håpet at noen med litt forståelse kunne gi meg noen råd. Tenker det at jeg skal be fastlegen om å få en MR scan neste gang jeg ser han. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Har hatt problemer med høyere skulder i snart 2 år, selv om det har bitt mye værre siden November. Jeg har prøvd å hvile skulderen totalt i to måneder siden men smertene og ubehaget fosvinner bare ikke. Når jeg bruker skulderen føler jeg at den blir veldig fort sliten og at den føles veldig betent. Når den gjør vondt fordi jeg bruker den føles den enda mer betent og som at den brenner, jeg kan rotere og bevege den uten problemer men det er veldig ubehagelig. Skaden oppstod sakte gjennom trening i form av styrke, og ble værre i militæret (AG gym...), når jeg gjør skulder, biceps eller brystøvelser så aktiveres smerten, den stråler ned til biceps når jeg tøyer ut. Muligens også litt strålinger fra eller til nakken og skulderbladet. Det føles som om det er en av to ting, enten så er det en nerve som er i klem eller så er det noen form for scene som har revnet og blitt værre over tid. Smærten forekommer i "rotator cuff" området. Når jeg har oppsøkt legen blir jeg bare sendt til en fysoterapeut, noe som er frustrerende siden de ikke ser ut til å hjelpe. Er ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre her men hadde håpet at noen med litt forståelse kunne gi meg noen råd. Tenker det at jeg skal be fastlegen om å få en MR scan neste gang jeg ser han. Ta kontakt med spesialister, du kan forsøke med roseborgklinikken.http://rosenborgklinikken.no/w/ Lenke til kommentar
Gjest ak Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Du må trene med trekk-øvelser i steden for press. Du er tydelig sterkere i brystet enn i øvre del av ryggen og skulderbuen. Har du i tillegg en protrahert holdning (dvs: at skuldrene går litt ut på fremsiden, ikke paralellt med brystet ditt) kan det komme av for kort muskulatur på brystet. Det er en idè å trene alternative brystøvelser, og unngå type benkpress, skråbenk o.l inntil videre. Lykke til! Lenke til kommentar
Elwani Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Kan hende du har fått scene-betennelse, ta kontakt med legen og prøv å ikke bruk skulderen mer en absolutt nødvendig, bruk den andre armen til tyngere løft hvis du absolutt må. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå