Abdur Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Prøvde forleden dag å ta noen bilder av meg med blitsen satt på min venstre side og en reflektor på høyre Vil gjerne vite hvordan dette kan forbedres EXIF: ISO 100 18mm F/3,5 1/125sek Endret 28. januar 2009 av Abdur Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 "Åh så sinna!" :-) Måtte bare... Likte hvordan høyresiden av ansiktet ditt er nesten svart, men øyet ditt likevel kommer frem, spesielt den lille refleksjonen i øyet (husker ikke hva det heter nå). Har du etterbehandlet det på noe vis? Lenke til kommentar
Abdur Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Hehe, tusen takk =D ...Har du etterbehandlet det på noe vis?... Har ikke vært noen etterbehandling her, bare fremhevet lilla fargen i lightroom =) Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Utsnitt og komponering er grei, men fokus sitter ikke. Prøv en mindre blender, f/8 kanskje? Synes også det er en smule undereksponert. Lenke til kommentar
Abdur Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Jeg valgte selv å undereksponere bilde litt for stemningen, men nå som det nevnes kunne det faktisk vært lysere, skal prøve å fikse på eksponering og skarpheten så snart som jeg får mulighet til det. takk...=D Lenke til kommentar
knappapap Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Prøv å ha mer mellomrom fra bakgrunnen enn det du har nå. Fokuspunktet i et portrett er øynene, så det kan du jo prøve å få til. Komposisjonen er kul og du har et godt utgangspunkt,men prøv å få mer luft bak ryggen og litt over hodet, med tanke på hvor du ser. større blenderåpning hadde gjort susen. Du kan også bruke reflektoren litt mer så du får tydeligere kontraster. Endret 28. januar 2009 av knappapap Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå