qualbeen Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Ulemper: - Du tror du sender en mail, men nei: du var visst avlogget. - Du lukker nettleseren ... hva nå? Fordeler: - Folk som ikke vet hva en mailklienter for noe, slipper kanskje å lære seg det? Det er såklart enda et stykke igjen før gmail kan matche en god mailklient, men den er allerede godt forbi de middelmådige klientene :-) Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 - Du lukker nettleseren ... hva nå? Ja, hva skulle skje? Den ligger i utboksen din og blir sendt når du har nett igjen. Akkurat som en hvilken som helst annen mailklient som jobber offline. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Err... Hvis jeg skriver en mail i gmail via Firefox, og lukker firefix, så er det temmelig umulig å få sendt den epost noen sinne. Med mindre man må installere ektra programvare som tar vare på offline-messages? Men isåfall faller jo hele poenget med gmail bort: Gmail er bare fra fordi det er webmail, folk ønsker ikke å installere ekstra programvare for å kunne lese google-mailen! Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Ikke for å være en dick, men du har åpenbart ikke mye peiling på hva dette er og hvordan det fungerer. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Tror du bør lese deg litt opp på hva det faktisk er. Det er en funksjon som gjør at du har en lokal kopi av mailen som synkroniseres mot det som ligger på nett. Du kan fortsatt lese mailen online, uansett om du aktiverer funksjonen eller ikke. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 qualbeen: Jeg antar du ikke har satt deg inn i hva Google Gears som denne tjenesten er basert på er for noe. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 @cyclo: du har helt rett, jeg har ikke satt meg inn i dette, utover den artikkelen som HW.no skrev. Forstår jo nå at alt lagres i en lokal database, så da er jo det problemet omgått. :-) Men på den annen side så har man på den måten kind of endret oppførselen fra webmail til mailklient.. Ser også at Gears ikke støtter min nettleser - men det må man kanskje forvente når man bruker "sære" nettlesere Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Men på den annen side så har man på den måten kind of endret oppførselen fra webmail til mailklient.. Ser også at Gears ikke støtter min nettleser - men det må man kanskje forvente når man bruker "sære" nettlesere Nja. Både og. Det blir litt som å si at offline funksjonalitet i google docs endrer google docs fra å være en online office-applikasjon til en offline office-applikasjon. Jeg vil snarere si at det blir et slags hybrid. (Og skal man først pirke på semantikken her så er jo webmail også en mailklient ) Og ja. Jeg irriterer meg utrolig over at Google aldri har gjort noen innsats for å støtte opera Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Det skal visstnok være planer for flere nettlesere. Hvis nettleseren din ikke står oppført her, kan vi fortelle at vi har planer om å gjøre Google Gears tilgjengelig for flere nettlesere i fremtiden. http://www.google.com/support/gears/bin/an...mp;answer=79875 Lenke til kommentar
wiak Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) skru på offline mode helt øvest her https://mail.google.com/mail/#settings/labs engelsk språk og google gears MÅ være installert http://gears.google.com/ Endret 29. januar 2009 av wiak Lenke til kommentar
Jonta Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Ulemper: - Du tror du sender en mail, men nei: du var visst avlogget. Eh, du må slå på funksjonen, og vet dermed forhåpentligvis hva den gjør, da du leste den forklarende biten som GMailteamet skrev ved siden av Enable/Disable? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå