Gå til innhold

Gmail med "offline" mulighet

Anbefalte innlegg

Ulemper:

- Du tror du sender en mail, men nei: du var visst avlogget.

- Du lukker nettleseren ... hva nå?

Fordeler:

- Folk som ikke vet hva en mailklienter for noe, slipper kanskje å lære seg det? Det er såklart enda et stykke igjen før gmail kan matche en god mailklient, men den er allerede godt forbi de middelmådige klientene :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Err... Hvis jeg skriver en mail i gmail via Firefox, og lukker firefix, så er det temmelig umulig å få sendt den epost noen sinne. Med mindre man må installere ektra programvare som tar vare på offline-messages? Men isåfall faller jo hele poenget med gmail bort: Gmail er bare fra fordi det er webmail, folk ønsker ikke å installere ekstra programvare for å kunne lese google-mailen!

Lenke til kommentar

@cyclo: du har helt rett, jeg har ikke satt meg inn i dette, utover den artikkelen som HW.no skrev. Forstår jo nå at alt lagres i en lokal database, så da er jo det problemet omgått. :-)

Men på den annen side så har man på den måten kind of endret oppførselen fra webmail til mailklient.. Ser også at Gears ikke støtter min nettleser - men det må man kanskje forvente når man bruker "sære" nettlesere :p

Lenke til kommentar
Men på den annen side så har man på den måten kind of endret oppførselen fra webmail til mailklient.. Ser også at Gears ikke støtter min nettleser - men det må man kanskje forvente når man bruker "sære" nettlesere :p

Nja. Både og. Det blir litt som å si at offline funksjonalitet i google docs endrer google docs fra å være en online office-applikasjon til en offline office-applikasjon. Jeg vil snarere si at det blir et slags hybrid. (Og skal man først pirke på semantikken her så er jo webmail også en mailklient :D )

Og ja. Jeg irriterer meg utrolig over at Google aldri har gjort noen innsats for å støtte opera :(

Lenke til kommentar
Ulemper:

- Du tror du sender en mail, men nei: du var visst avlogget.

Eh, du må slå på funksjonen, og vet dermed forhåpentligvis hva den gjør, da du leste den forklarende biten som GMailteamet skrev ved siden av Enable/Disable?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...