wrigglewriggle Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 God dag kjære forumfolk , idag har eg et særdeles viktig spørsmål jeg trenger et svar på, og hvilket annet sted enn diskusjon.no passer det vel bedre og spørre =) ? Jeg skal kjøpe meg mikrobølgeovn! yes. MEN det jeg lurer på er, om noen her har erfaring med steking av pizzaer i mikrobølgeovner. Det har nemlig ikke jeg. Blir de sprø? blir de BLØTE?(æsj). Eller blir de steinharde. Funker det kun med "grandis"? Eller kan man faktisk steke opp en hjemmelaga pizza i en god slik en? Kom gjerne med bestemte produktanbefalinger om du skulle ha noen. Har satt meg en grense på rundt 1500kr så da skulle jeg vel klare finne noe. Denne fra Kenwood har jeg sett på : http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...B4AAAEOweI03xiL Stor mikrobølgeovn på 27 liter med 900 watt effekt. Grilleffekt 1100 watt. Roterende tallerken på 31,5 cm. Elektronisk mikrobølgeovn på 27 liter med 900 watt effekt. Grilleffekt 1100 watt. 5 innstillinger for mikrobølgeovnen og en for grill (1100 watt). Meget enkel i bruk. Roterende tallerken på 31,5 cm. Svart/hvit. Grilleffekt på 1100 watt. høres imponerende ut, men så har ikke jeg den fjerneste anelse om hva det betyr anyway. Roterende tallerken på 31,5. Nå har ikke jeg målebånd , men det skulle vel romme en grandis ? Men tilbake til hovedspørsmålet, erfaringer anyone ? Lenke til kommentar
phax Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Pizza funker dårlig i micro. Nå er det noen år siden jeg har testet dette. Men selv med grillfunksjon og crisppanne så ble det ganske tragisk iforhold til stekeovn. Den blir generellt sett ganske bløt. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Den blir stort sett bløt om du steker den for kort, og steinhard om du gjør det for lenge. Og den marginen der den er passe er ikke veldig stor. (om du noensinne har rista brødskiver i mikron så skjønner du ) Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Det hender jeg steker slike porsjonspizzaer (Originale/Ristorante) i mikrobølgeovnen på jobben. Fungerer ganske greit hvis en bruker crisp-funksjonen og har pizzaen inne i 7-9 minutter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå