Gå til innhold

Faller AMD helt fra nå?

Tåkelys

Anbefalte innlegg

Skjerp dere folkens..om du har feks en P4 2.5 og en XP 2500 så er ikke forskjellen merkbar for øyet og andre sanser, selv om P4 er egentlig bedre(og dyrere) man må jo ha program til å se hva som er best for at du klarer det ikke selv ffs! :o

Synes man burde skrinlegge diskusjonene mellom AMD og Intel..Det er rett og slett barnslig! :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel "Tom" er ikke en 'madonna' :wink: men problemet deres er at de tror de er seriøse når de ikke er det. Hvis du går igjennom benchtestene deres så ser du at de ikke er seriøse.

Det største problemet er at mange tror at det som står på Tomshardware er sant!! :(

Tom's hardware har da tradisjonelt vært  Intel horer siden tidene's morgen da? jeg stoler iallefall IKKE på deres CPU testen lengre..
Lenke til kommentar

Ærlig talt så synes jeg folk skal få velge som de vil. Har man hadd sjansen til å prøve begge system, så får man jo sin egne personlige mening om hva som er passende. Når jeg bestiller meg nye systemer, så lar jeg meg ikke overtale av andre når forskjellen er så liten. Jeg mener nå AMD gjør en god jobb med sine CPU'er og kommer til å fortsette å bruke det, men andre kjøper intel. Er det virkelig noe å diskutere. Forskjellen blir jo som sagt ikke noe å sette fingeren på uansett.

Lenke til kommentar

Problemet er vel at endel folk tror at de må 'spre budskapet' om AMD for at AMD skal holde seg i live og konkurransedyktige... Her bør det sies at det ene og alene er AMD sitt eget ansvar. De har fått endel pepper for businesstrategien sin, noe som også er forståelig, ettersom de taper utrolige summer med penger, og ikke før nå har skrudd opp prisene... Men når jeg hører at de som kjøper Intel bidrar til å ødelegge konkurransen, så blir det absurd... AMD bør dra kjerra selv, akkurat som Intel. Å satse på "fans" vil gå dårlig i lengden uansett, så tenk også på det når dere anbefaler folk CPU. Konkurranse argumentet bør ikke avgjøre, da dette er selskapenes eget ansvar, og du som forbruker bare vil tape penger på denne tankegangen.

Lenke til kommentar

Etter å ha kjørt Amd siden "k5" prosessoren helt frem til nå "tbread"

Har jeg endelig tatt til vett å fått meg en intel prosessor

endelig slutt på alt det j##la tullet som har vert med amd.

Ikke mere ustabilitet og Prisen er nesten den samme

at det skulle gå 10 år før jeg gikk til vett er bare helt utrolig.

"10 År med Amd men aldrig mer" :woot:

Lenke til kommentar
Imponerende så mye "rævkjøring" det ble her da.

Vil vel heller si skremmende. Rævkjøring er unødvendig.

Det finnes de som synes rævkjøring faktisk er ganske morro. Nei, la folk få gjøre hva dem vil, så lenge de ikke plager andre. :lol::lol: '

Men for å oppsummerer tråden: Intel P4 er best på noen ting. AMD Athlon XP er best på andre. Til vanlig bruk, så spiller det INGEN rolle. De er like stabile, like raske, like stille/bråkete... Kjøp hva du vil .. det spiller INGEN rolle.

Lenke til kommentar

nå har du alltids den greia at hvis alle kjøper intel, og amd taper marked lenge, så setter intel opp prisen, fordi alle kjøper de uansett, tenker de.

og så synes folk flest det blir for dyrt å holde seg fult oppdatert, og går tilbake til amd, som sikkert ikke ligger såååå langt bak, intel taper marked, amd tjener penger og utvikler seg mer, og dermed er de likt igjen

Lenke til kommentar
nå har du alltids den greia at hvis alle kjøper intel, og amd taper marked lenge, så setter intel opp prisen, fordi alle kjøper de uansett, tenker de.

og så synes folk flest det blir for dyrt å holde seg fult oppdatert, og går tilbake til amd, som sikkert ikke ligger såååå langt bak, intel taper marked, amd tjener penger og utvikler seg mer, og dermed er de likt igjen

AMD sin markedsandel har knapt forandret seg de siste årene, og den er uansett lav, så det er ikke grunnen.

Lenke til kommentar

Uff... AMD v Intel, det går IKKE å finne svar på!

MEN: xp3000+ ca like bra som intel 3.06ghz, Ta f.eks testene Cinema4d og kibriBench:

AMD er KONGE i cinema mens Intel er KONGE i kibri, begge har sine sterke sider.

Men Barton går rasker på prog som bruker MYE cache!

Lenke til kommentar
når "hammer" komme kan Intel bare pakke sammen!!!!!!!

den komme te å blåsa alt så hette Pentium, også kan bare Intel sitta der

med fingen i ræva. :lol:

Kjøper du hammer dersom den koster 4000,- ?

Eller satser du på å vente til den synker i pris til ~$200 ?

Vil du vurdere å kjøpe opteron?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...