Gå til innhold

forkurs for ingeniør, lokalt opptak, hva vektlegges?

RAD1V

Anbefalte innlegg

fått med meg omtrendt hvordan samordnaopptak fungerer. men for forkurs for ingeniør er det lokalt opptak, statistikken til samordna opptak sier ikke noe om snitt karakter osv. selv om jeg fikk kleine 3.2 i snitt på grunnkurs mener rådgiver og lærer at jeg kommer inn, delevis fordi jeg hadde 5 i matte trur jeg.

har hørt det er veldig lett å komme inn på forkus for ingeniør, så er det noe vits å smiske seg til noen 5ere i programfagene jeg har nå(yrkesfag), fremfor å bruke litt skoletid på jobb osv og risikere en 3ere eller to? sliter litt med engelsk og norsk, men den kunnskapen er jo verd å ta med videre så skal gjøre litt innsats der.

vil dårlige programfagskarakterer, mye fravær og kanskje nedsatt i orden i år minske sjansen for å komme inn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vurderte tidligere å søke forkurs, men tok i stedet realfagene som privatist. Uansett, var i kontakt med UiS før jul - og de fortalte meg at ved tidligere år hadde det ikke vært noen poenggrense, alle som hadde søkt hadde kommet inn. Når det er sagt, så bør du ikke ligge på latsiden og tenke: "jaja, jeg kommer sikkert inn". Prøv å få best mulig karakterer, det er ikke sikkert alle kommer inn til neste semester. ;)

Lenke til kommentar

takk for infoen, Smilius.

samme går for fraværet sant?

Jeg vurderte tidligere å søke forkurs, men tok i stedet realfagene som privatist. Uansett, var i kontakt med UiS før jul - og de fortalte meg at ved tidligere år hadde det ikke vært noen poenggrense, alle som hadde søkt hadde kommet inn. Når det er sagt, så bør du ikke ligge på latsiden og tenke: "jaja, jeg kommer sikkert inn". Prøv å få best mulig karakterer, det er ikke sikkert alle kommer inn til neste semester. ;)

nei, sant.

men om jeg ikke har missforstått(?) så er det ikke som på VGS hvor man har en skole som førstevalg, og to i reserve, men man kan igrunn bare sende en bunke med søknader for å være nærmere sikker? håper på uia i grimstad, men vil heller flytte litt lengre fremfor å gå almen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...