Gå til innhold

Lage beat-for-beat konkurranse hjemme

Ekko

Anbefalte innlegg

Hei

Skal ha noen venner på en fuktig kveld, og tenkte jeg skulle lage til en konkurranse med musikk. Problemet er selvsagt at jeg hverken er Trond Nagel Dahl eller kjenner Gisle Børge styve, så selv om en ren Beat for beat-konkurranse hadde vært moro blir det ikke aktuelt.

Tanken var å kjøre litt varierte oppgaver som ikke krever huspianist og da plukke litt fra ulike programmer.

Jeg lister opp de jeg har tenkt på, men vil gjerne høre forslag til varianter av det jeg skriver eller forslag til andre oppgaver.

Først: Vi er 7 personer, dvs meg + 6 deltakerer. Jeg tenkte 3 lag à 2 personer.

Oppgavene:

• Personene på et lag står med ansiktene mot hverandre. Bak den ene personen kommer det opp band/artister. Den andre personen skal da synge en sang som artisten er kjent for slik at den første personen kan si navnet. Når svaret er godkjent kommer nytt bilde. Målet er å ta flest mulig i løpet av 1 minutt, man får 1 poeng pr riktig svar.
    Eks: Kari og Per er på lag og står mot hverandre. Bak Per er en skjerm. Der kommer a-ha opp. Kari synger "take on me", per gjetter a-ha, de får poeng og nytt bilde kommer opp. Hvis de står fast kan kari si pass. (Stjålet fra tommys popshow)

• Genrelle musikkspørsmål
  • Fyll inn resten av teksten (litt som dette madcon-showet)
  • Finn sangen utfra tekstutdrag
  • Meldey med sanger tett etter hverandre, identifiser sangene. (no lignende som beat for beat har, men rett fra plate)
  • Sangen begynner, løp frem og syng refrenget (mener rune larsen hadde dette på et program)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ta motsatt med de ordene som de får hos beat for beat.

For eksempel at laget/spilleren får utdelt lapper med engelske eller norske ord. Deretter må de prøve å finne en sang som inneholder ordene, om de ikke klarer det så tar de vekk et, da får de et mindre poeng om de finner en sang som passer.

Alternativt kan en bare finne tittel på sang som inneholder ordene og la Youtube spille av sangen :cool: .

Lenke til kommentar

Takk chokke. Har tenkt på youtube eller spotify ja, men ikke i den kobinasjonen med ordoppgaver- litt porlbem at man ikke finner absolutt alle sanger der da og at det blir litt statisk når folk ikke synger selv, men går an å gi det er forsøk.

Eller man kan spille Singstar. Som er morsommere

[sarkasme]

Takk for konstruktivt innlegg.

[/sarkasme]

Endret av Ekko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...