stimas Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Hei. Har prøvd denne kart-tjenesten på iPod'en og den kan ikke fastslå hvor jeg er. Har forstått det slik at den skal kunne gjøre dette hvis du er tilkoblet et trådløst nett (noe jeg har testet både hjemme og på jobb). Meldingen som kommer opp er: Din plassering kunne ikke fastslås. Andre med samme problem? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Om det så hadde funket, hadde den bare kunne funnet adresen IPen er registrert på, som vil si internettleverandøren din sin adresse, ikke din egen Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Hei.Har prøvd denne kart-tjenesten på iPod'en og den kan ikke fastslå hvor jeg er. Har forstått det slik at den skal kunne gjøre dette hvis du er tilkoblet et trådløst nett (noe jeg har testet både hjemme og på jobb). Meldingen som kommer opp er: Din plassering kunne ikke fastslås. Andre med samme problem? Spørs det ikke litt på om det er "dekning" på det stedet du er da? Jeg tok i bruk dette med en gang på den iPhone jeg kjøpte nettopp, og det fungerte utmerket, får tiden og veibeskrivelse både for å gå og bile. Nyttig lite "redskap". RandiA Lenke til kommentar
stimas Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Nja..., ikke så sikker på det.... Jeg har en router hjemme (D-link) og denne gir fra seg egne interne ip-adresser. Men denne har også en ip-adresse utad. Jeg kan helt sikkert finne den hvis jeg logger meg på den. Da jeg var inne på en nettbutikk (www.iutstyr.no), så stod det oppført en ip-adresse (nederst på siden). Man skal vel kunne "spore" opp (ca) hvor dette er? Hvis jeg går inn på en slik side, så finner denne ut at jeg er lokalisert i "stedet der jeg bor". Dette er nå på jobben. Alikevel så fungerer ikke dette. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Problemer med å lese det jeg skrev først? Du kan ikke spore IPen til routeren, du sporer IPen til internettselskapet. Hvorfor tror du det trengs en poilitianmeldelse før internettleverandører kan si hvem som eier IPen? Om det hadde fungert slik du innbiller deg så kunne de bare reist til der gratis IP trace sier IPen kommer fra. IPen kan gi noenlunde riktig sted, men kan like godt være motsatt side av landet. Skal du ha GPS, kjøp iphone Lenke til kommentar
stimas Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Jo da, jeg kan lese. Man må få lov til å komme med nye spørsmål OG stille kritiske spørsmål tilbake uten å få slike kommentarer.... Jeg gikk nå nettopp inn på denne siden: http://www.ip-adress.com/ip_tracer/ Der ble min ip-adresse lest av og den ga meg lokasjon. Altså i Ålesund. Jeg forstår også at man ikke kan stedfeste dette nøyaktig. Til dette må man ha GPS (som du nevner). Slik jeg tolker denne kart-applikasjonen i Touch er at den skal gi deg CA-beliggenhet. Kanskje innenfor en radius på, la oss si, noen km? Jeg kan også teste på min PC hjemme og se hva den sier for noe. Kan oppdatere seinere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 ser ikke ut som du skjønner hva jeg sier... den viser ikke din beliggenhet, den viser hvor knutepunktet til netlleverandøren din er, og det kan like gjerne være på andre siden av landet som i nærheten. for meg er det 2 mil unna, med forrige nettleverandør var det 150 km unna. Ergo er tjenesten veldig lite til å stole på Lenke til kommentar
stimas Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Mulig at vi snakker om hverandre..... Hvordan kan dette fra Apple forklares da? Slik jeg ser det, så skal man kunne finne ut i hvilket område man er i (ikke 150 km unna, men noen KM kanskje). http://www.apple.com/no/ipodtouch/features/maps.html Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Googla faenskapen. Den bruker ikke IP overhodet, noe som er logisk siden det som sagt ikke gir riktige signaler. Den bruekr derimot wifipunkter fra en database, dvs at du må være i nærheten av et wifi nett som ligger i en online database og som manuelt har fått en fysisk addresse for at det skal fungere. Derfor fungerer ikke private wifi nettverk, og det har ingenting med IP å gjøre: http://oegeo.wordpress.com/2008/03/11/how-...location-aware/ Endret 28. januar 2009 av Slettet+89234341 Lenke til kommentar
stimas Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Javel? Takk for hjelpen! Da vet vi i hvertfall det. PS: Når det gjelder GPS, så har jeg en Garmin 60CSx og DEN fungerer i hvertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå