Sopranosfc Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 Blir sannsynligvis å slutte som Grenader i hæren for å ta utdanning i sykepleie, noen som vet hvordan jeg kan melde meg inn i Heimevernet som sanitetsoldat i området Tromsø? http://hv.forsvaret.no/Sider/default.aspx Her står det meste. Hvor er det du jobber som grenader og sanitetssoldat nå forresten? :-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 Hei, har noen spørsmål angående dette med utsettelse. For det første, er det som jobber med telefonsvaring i vernepliktsverket virkelig så tilbakestående som jeg tror? De to jeg har ringt har ihvertfall ikke vist noe interesse overhodet for å hjelpe meg. Svaret jeg har fått er bare "du får vente å se" Jeg reiser til utlandet for å jobbe, samtidig som jeg er innkalt i fgtj. Er sannsynligheten for å få utsettelse stor? Kan de "nekte" meg å reise utenlands? Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 4. mars 2015 Del Skrevet 4. mars 2015 Send epost i stedet for å ringe. All skriftlig korrespondanse må arkiveres, og da vil ingen arkivere at de har svart som en brødgjøk. 3 Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 24. mai 2015 Del Skrevet 24. mai 2015 er beretløp og lueløp samme løpet? 1 Lenke til kommentar
Der Kaiser Skrevet 24. mai 2015 Del Skrevet 24. mai 2015 Lueløpet i Garden tilsvarer vel det som er beretløp i andre avdelinger, ja. 1 Lenke til kommentar
baguett Skrevet 6. juni 2015 Del Skrevet 6. juni 2015 Hva må til for å få mobilregningen dekt av forsvaret? Kan alle søke om det, eller må man ha veldig mye gjeld osv for å få det? Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 6. juni 2015 Del Skrevet 6. juni 2015 Du må ha hatt utgiftene i ditt navn i minimum fire måneder før innrykk. I tillegg må det være din egen inntekt som har dekket det, så hvis alt man har levd for er foreldre som har overført månedlig beløp holder det ikke. Og du får maksimalt 200 kroner for mobilregning. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 6. juni 2015 Del Skrevet 6. juni 2015 (endret) har hørt man bør file føtter før øvelse/marsj. filmer man ned hard hud, eller bør man bare ta død hud? Endret 6. juni 2015 av General Bork Laser Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 All hard hud. Fotbad med grønnsåpe er også en vinner. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 (endret) ^takk har hørt at gardeperioden er hard, er det noen som vet hva den går ut på? Endret 27. juni 2015 av General Bork Laser Lenke til kommentar
Centrux Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 Noen som kan fortelle meg hensikten med bruk av rekylforsterker, og hvordan det fungerer? Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 (endret) Noen som kan fortelle meg hensikten med bruk av rekylforsterker, og hvordan det fungerer? Hensikten er å bygge opp trykket i kammeret. Ved å sette inn noe som gjør løpet mindre vil det bli oppbygd et trykk. Når bruker løskrutt med f.eks AG3 må man for hver gang man skyter ta et nytt ladegrep for at det skal komme ny patron i kammeret. Dette på grunn av at trykket ikke er høyt nok til å "hente" ny patron. Rekyl forsterker løser dette problemet. Sikkert noe som kan dette bedre enn meg. Endret 19. oktober 2015 av toy_man 1 Lenke til kommentar
olefurz Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Noen som kan fortelle meg hensikten med bruk av rekylforsterker, og hvordan det fungerer?Basically det toy_man skriver. Rekylforsterker brukes når man skyter rødplast. Et rødplastskudd genererer mindre kraft og gass enn en skarp kule, og dette gjør at sluttstykket, som har i oppgave å hente en ny kule opp fra magasinet, ikke dyttes langt nok bak, og dermed kommer det ingen ny kule inn i kammeret. Med rekylforsterker økes trykket mot sluttstykket, og det dyttes langt nok bak til at det får hentet en ny kule. Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 20. november 2015 Del Skrevet 20. november 2015 Har fått sjøstilling. Skal være maskinist, avdeling haakonsvern (står ikke kystvakt, fregatt eller noe, men haakonsvern). Noen som vet hva det innebærer og hva de driver med? Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 28. november 2015 Del Skrevet 28. november 2015 Noen som vet hvor mange blå grader soveposen er laget for? Den brune soveposen. Vurderer å bytte den ut med min egen 35- 1 Lenke til kommentar
duckArmy Skrevet 29. november 2015 Del Skrevet 29. november 2015 Carinthia-soveposene (brune, står carinthia på trekket) ble vel trukket tilbake (i hvertfall for vinterbruk) fordi noen opplevde at det la seg iskrystaller på innsida eller noe. Noen som kan bekrefte det? Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 Har brukt den til vinterbruk så kan avkrefte det 1 Lenke til kommentar
HelloGoodbye Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 (endret) Det var vel en spesifikk batch med soveposer det gjaldt, så det ble vel til at de tok i bruk M/94 på vinteren. Dette var et par år siden, usikker på status nå.Edit: Og Carinthia Defence 4 har -35 som ekstremtemp., -15 som komfort. Endret 3. desember 2015 av HelloGoodbye Lenke til kommentar
suninhill Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 (endret) . Endret 10. desember 2015 av suninhill Lenke til kommentar
Vulpes Vulpes Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 sitter og fyller ut et langt skjema her, og lurer på hvor jeg finner organisasjonsnummeret til forsvaret? hvis det er mange av dem, hvordan er de fordelt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå