Buster3 Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Noen som vet om gopro nvg mount funker på Forsvaret sine nye hjelmer som blir brukt i hæren? Lenke til kommentar
Emily1 Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Hvordan er det å bruke linser i militæret? Tungvint? Spesielt i rekrutten? Lenke til kommentar
MysilBergsprekken92 Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Noen som vet om gopro nvg mount funker på Forsvaret sine nye hjelmer som blir brukt i hæren? Ja de funker. Til din informasjon bruker alle avdelingene i Forsvaret de nye hjelmene. Lenke til kommentar
stizzen Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 (endret) Hvordan er det å bruke linser i militæret? Tungvint? Spesielt i rekrutten? Det går veldig bra om du bruker månedslinser. Dagslinser blir ofte knotete og uhygienisk, spesielt i felt. Endret 31. august 2013 av stizzen Lenke til kommentar
Seal Skrevet 21. september 2013 Del Skrevet 21. september 2013 Når er september-kontigentet har innrykk til madla? Noen som vet? Lenke til kommentar
Ilcapo93 Skrevet 21. september 2013 Del Skrevet 21. september 2013 Mista den forbanna mutteren bakpå hakefeste på opscore hjelmen igjen, noen som vet hvor jeg kan skaffe ny uten å måtte tigge depot eller fylle ut en TS?? Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 21. september 2013 Del Skrevet 21. september 2013 Mista den forbanna mutteren bakpå hakefeste på opscore hjelmen igjen, noen som vet hvor jeg kan skaffe ny uten å måtte tigge depot eller fylle ut en TS?? Nope, men for meg funket det fett å ghettorigge det med strips og så bare levere den inn slik når jeg dimmet. Lenke til kommentar
Spitfire396 Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Fikk bare fryktelig lyst til å uttrykke misnøye over VPV. Hvis noen ansatte leser dette: Føkk dere! En byråkratisk suppe uten like! Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Velkommen til livet! Byråkrati er byråkrati, offentlig er offentlig.. Du kan trøste deg med at prosesser og ting er like "forståelige"" i de fleste bedrifter, både private og offentlige. Bare å glede seg. Men la meg gjette, grunnen til banningen og den ellers høyst modne oppførselen, er at du ikke fikk vilja di oppfylt? Lenke til kommentar
Spitfire396 Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Det er jo selvfølgelig korrekt at jeg vil ha vilja mi oppfylt! Men de driver å dikter opp regler, og når jeg svarer med linker der det står svart på hvitt så bytter de bare tema og det virker som om de håper jeg bare skal ta hintet og gi opp (selvom jeg er kvalifisert til det jeg forespør). Vanligvis løser jeg byråkrati enkelt ved å sende masse forskjellige forespørsler til forskjellige folk som har med saken å gjøre, men i dette tilfellet er ALLE jeg har vært i kontakt med akkurat like kjipe. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Uten å vite hva saken her gjelder, så KAN det jo tenkes at du faktisk ikke har krav på noe som helst, men du har et ønske som Forsvaret ikke kan oppfylle pga fylte plasser eller noe? Du har faktisk ikke krav på å få vilja di i den virkelige verden, å si "føkk dere" er ikke måten å takle det på... Lenke til kommentar
Spitfire396 Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 (endret) Hehe, slike ord er bare for å få ut aggresjon . Ønsker ikke å utdype, og ingen har vel KRAV på noe som helst fra Forsvaret? Problemet mitt er at ingen der egentlig gidder å bry seg om meg (hørtes litt emo ut, ja), fordi saken min er litt komplisert, og de som svarer meg kommer med ting som kan minne om "forslag" til hvorfor jeg burde få avslag! Men satser på det går bra til slutt om jeg klarer å spille på noen strenger utenfor VPV Endret 15. november 2013 av Spitfire396 Lenke til kommentar
Dudeliduu Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Om du ikke utdyper er det ingen ting vi kan hjelpe deg med i hvert fall.Når det er sagt er det et byråkrati uten like i forsvaret. Når det er en halvtimes lang prosess å få kjøreordre til en fillete MB tyder det på mye tull vi kunne vært foruten og som tærer på arbeidstid/arbeidsvilje.Kjøreordre: Først samle inn gamle->gå over at alt er på stell og at periodisk er tatt.->notere ned mangler som du har skrevet ned fem ganger allerede fordi det blir komplettert ca. to-tre ganger i året->Til admoff for evt. stempel eller for å ta med andre kjøreordre på veien-> Innom vedloff for å printe ut nye-> la vedloff gå over alt-> videre tilbake til admoff for å få stempel->Tilbake til egen troppsjef evt. nk-kp for overordnet underskrift-> skrive under selv for å gi videre til de vernepliktige i troppen. Rinse and repeat Lenke til kommentar
Marbyz Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 (endret) Noen spørsmål angående verv i forsvaret. Kjenner til tillitsmannsordningen, men finnes det også flere verv man kan ta på seg? Fordeler og ulemper? Gjelder førstnevnte verv kun for rekrutten og/eller den senere tjenesten? Endret 19. november 2013 av Marbyz Lenke til kommentar
Vitor Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 V2 av tråden kommer da den første ikke ble oppdatert og ble brukt til generell snakk. jeg kommer til å oppdatere den en del fremover. Hensikten med denne tråden er å gi et overblikk over de forskjellige avdelingene i det Norske forsvaret og annen generell info om forsvaret. Hei! Lurte på om hvordan er det i førstegangstjeneste når det gjelder vanlig lege og tannlege? Er ganske sikker på at jeg må fikse tenna Har en tann som halve er "fake" og den har jeg lagt merke til knekker litt mer og mer for hver dag Gjør heldigvis ikke vondt ^^ Jeg vet det begge deler er gratis? Men hvor ofte kan jeg sjekke ting og tang? Er det jeg som bestemmer om tannlegen må fikse tenna mine? Har hørt noe om du får grønn, gult og rødt beskjed? Lenke til kommentar
Dudeliduu Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Hei! Lurte på om hvordan er det i førstegangstjeneste når det gjelder vanlig lege og tannlege? Er ganske sikker på at jeg må fikse tenna Har en tann som halve er "fake" og den har jeg lagt merke til knekker litt mer og mer for hver dag Gjør heldigvis ikke vondt ^^ Jeg vet det begge deler er gratis? Men hvor ofte kan jeg sjekke ting og tang? Er det jeg som bestemmer om tannlegen må fikse tenna mine? Har hørt noe om du får grønn, gult og rødt beskjed? Du trenger nok spesialist for å fikse falsk tann, noe du mest sannsynlig må til en av de større byene i landet for. Tannsjekk er i hvert fall én gang ila verneplikten i tillegg til sesjon del 2. Jeg har faktisk ikke peiling på hva slags betydning de lappene på sesjon 2 har å si iom. jeg uansett fikk grønt på FOS. Lenke til kommentar
HelloGoodbye Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Jeg fikk selv grønn lapp under tannsjekken på innrykksdagen og slapp tannlegetime under førstegangstjenesten. Jeg tror de andre lappene betydde noe sånn som: Gul: Trenger tannlegetime ila. så og så lang tid. Haster ikke. Rød: Trenger tannlegetime, helst i går. Skal vel mye til å bli sendt hjem pga. tenner, men har hørt folk som det har skjedd med. Men da snakker vi råtne, ødelagte tenner. Lenke til kommentar
Vitor Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Du trenger nok spesialist for å fikse falsk tann, noe du mest sannsynlig må til en av de større byene i landet for. Tannsjekk er i hvert fall én gang ila verneplikten i tillegg til sesjon del 2. Jeg har faktisk ikke peiling på hva slags betydning de lappene på sesjon 2 har å si iom. jeg uansett fikk grønt på FOS. Sikker på det ? Tannlegen min er ikke noe spesialist, vanlig lege + hun er ganske ung ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå