Sonsol Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Her er en oppdatering av seksjonen for Hærens bataljoner og avdelinger. Hæren 2.Bataljon Artilleribataljonen Combat Service Support Bataljon Etterretningsbataljonen Grensevakten HM Kongens Garde Hærens våpenskole Hærens befalsskole Hærens jegerkommando (Se også fallskjermjeger.no) Ingeniørbataljonen Jegerkompaniet Militærpolitikompaniet Panserbataljonen Sambandsbataljonen Sanitetsbataljonen Telemark bataljon 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2010 Takk for info Hæren er oppdatert nå. Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Hvilken avdeling i hæren er det størst mulighet for å komme inn på? Svarte på Sesjon Del 1 i dag, og da krysset jeg av Sjøforsvaret fordi jeg har hørt så masse bra fra min onkel (som var marinejeger). Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Blir vell noen av støtteavdelingene: CSS, SBBN eller sanitet. Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Hoff a meg, satser på at sjøforsvaret har plass til meg da Lenke til kommentar
Firkantbar Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Hvor lang er rekruttskolen i marinen? Blir jeg sendt hjem på perm når den er ferdig? Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 MP har i allefall 7 uker rekrutt og deretter første langperm. Lenke til kommentar
saftsus Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 alt fra 4-8 uker kan du regne med Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 (endret) I hvilken grad kan man velge sin egen førstegangstjeneste? Kan jeg for eksempel si at jeg vil til Strid og Stridsstøtte og Panserbataljonen i Indre Troms, fordi jeg liker lette kjøretøy? Og om jeg f. eks. søker meg til eller havner i andre bataljon, er det mulig å havne i støttekompaniet og havne på et kontor? Endret 1. oktober 2010 av Attityd Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Skal snart på sesjon. Har ikke fått innkalling, men fikk vite at jeg skulle inn etter jeg gjorde ferdig et skriv på nettet. Når velger man hvor man vil / hva man skal gjøre? Noen sier man skulle velge det på "testen"/skrivet man gjordet på nettet, men kan ikke huske jeg krysset av noe relevant. Hva er det hardeste? Marinejeger? Hvordan er fallskjermjeger i forhold? Hva med grensevakt? Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Treneren min (tidligere fallskjermjeger), forklarte meg det slik: Fallskjermjeger er jævlig hardt, men marinejegere, ja de står det respekt av. Fetteren min var forresten grensevakt, han sa det var helt ok, ikke noe nazileir. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Treneren min (tidligere fallskjermjeger), forklarte meg det slik: Fallskjermjeger er jævlig hardt, men marinejegere, ja de står det respekt av. Hva mener han med det? Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 (endret) At marinejeger er veldig mye verre enn fallskjermjeger. Endret 7. oktober 2010 av NothinDoin™ Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Så langt jeg har fått med meg kan man ikke velge marinejeger i førstegangstjenesten? Det blir altså fallskjermjeger som blir det hardeste for meg? Noe annet i samme gate som jeg kan velge? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Man kan fint gjennomføre marinejegerkurset i førstegangstjenesten. Lenke til kommentar
SuuntoCore Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 (endret) . Endret 16. november 2013 av daim911 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Og når løkene i VPV så sender deg innkalling til luftforsvaret, GSV, Garden eller CSS-bataljonen, så ringer du og spør pent om å få bytte... Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Har et lite spørsmål, satser på at det går greit å svare her. Jeg er 18 nå og skal nok i militæret etter fullført VGS. Jeg har lyst til å ta et år i militæret, men hvis jeg kunne kommet inn i januar hadde det vært topp. Er dette mulig eller må man inn i en av sommermånedene? Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Mange avdelinger som har innrykk i Januar, så det går sikkert bra ---- trådstarter: FLO er en fellesavdeling, ikke en egen forsvarsgren. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 (endret) Så langt jeg har fått med meg kan man ikke velge marinejeger i førstegangstjenesten? Det blir altså fallskjermjeger som blir det hardeste for meg? Noe annet i samme gate som jeg kan velge? Når du er på sesjon så krysser du av på Jegertjeneste så krysser du av Sjøforsvaret i samme kolonne. Så sier du ifra til sesjonsoffiserene at det er det du vil (Men du MÅ ha helt perfekt på alt det fysiske: syn, hørsel, ingen sykdommer osv...) IQ-testen trenger du over karakteren 5 på, høyeste karakter er 9 og 8 er fjernet. Marinejeger er utelukket pga. synet. Hvordan er det med art.jeger? Hva skal jeg krysse av? Hva burde jeg kunne klare mtp. det fysiske? Minimumskrav er selvsagt null stress, men for å klare seg burde man vel klare litt mer ... EDIT: Hvis jeg klarer opptakskravene men ikke blir trukket ut, hva skjer da? Kan jeg bytte til GSV? Endret 18. oktober 2010 av Todda7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå