Herr Brun Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Ja. Og du skal oppgi disse. Det er så vidt jeg vet straffbart å lyve på sesjon. Lenke til kommentar
2Rjuice Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Ja. Og du skal oppgi disse. Det er så vidt jeg vet straffbart å lyve på sesjon. Så man må komme med en legeerklæring på dette? Og hva med diverse ting som diabetes, ADHD, ol? bare lurer ^^ Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Du skal nevne alt. Hvis du trenger å spørre oss om du trenger å nevne det, skal det nevnes. Hvis du har hatt astma i barndommen, skal det nevnes. Har du diabetes eller ADHD skal det SELVFØLGELIG nevnes. Har du hatt operasjoner av noe slag, eller har hatt noen form for sykdomshistorie, skal det nevnes på sesjon. Lenke til kommentar
2Rjuice Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 (endret) Herr Brun skrev: Du skal nevne alt. Hvis du trenger å spørre oss om du trenger å nevne det, skal det nevnes. Hvis du har hatt astma i barndommen, skal det nevnes. Har du diabetes eller ADHD skal det SELVFØLGELIG nevnes. Har du hatt operasjoner av noe slag, eller har hatt noen form for sykdomshistorie, skal det nevnes på sesjon. Den er grei. Hvor mye kan slike diagnoser eller allergier "trekke ned" for opptaket hvis man ikke går på medisiner? Endret 2. februar 2021 av Uderzo Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Ingen anelse overhodet. Send mail til de du vil på opptak til (FSK/HJK om jeg ikke husker helt feil), og forklar situasjonen. Så vidt jeg vet tas det en spesifikk vurdering i hvert tilfelle. Lenke til kommentar
2Rjuice Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Ingen anelse overhodet. Send mail til de du vil på opptak til (FSK/HJK om jeg ikke husker helt feil), og forklar situasjonen. Så vidt jeg vet tas det en spesifikk vurdering i hvert tilfelle. Det skal jeg gjøre. Jada, satser på å komme inn som fallskjermjeger Lenke til kommentar
Kaare_Jay Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Ett lite ubetydelig spørsmål, men kan man velge hvilket etternavn man vil ha på uniformen hvis man har to etternavn? Eller bare velger forsvaret det som kommer sist? Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Flott infotråd. Lurer forøvrig på det samme som Kaare_Jay. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Jeg ble aldri spurt. Men jeg vet om flere som hadde fått "det andre" etternavnet sitt på navnelappen. Altså, det de ikke brukte til vanlig. Det kan altså være en idé å spørre befalet om de kan bruke det ene eller det andre navnet. Evt. bestille selv på nett. Lenke til kommentar
Goldshoten Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Har lett godt, men har ikke funnet svar på dette spørsmålet enda (mulig jeg er dårlig til å lete): Dersom man ikke fikk karakter 9 i syn på sesjon, er man da nødt til å bruke briller/linser i rekrutten og førstegangstjenesten forøvrig, eller avhenger dette av karakteren man fikk på sesjon? Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Har lett godt, men har ikke funnet svar på dette spørsmålet enda (mulig jeg er dårlig til å lete): Dersom man ikke fikk karakter 9 i syn på sesjon, er man da nødt til å bruke briller/linser i rekrutten og førstegangstjenesten forøvrig, eller avhenger dette av karakteren man fikk på sesjon? Ingen kan vel tvinge deg til å bruke linser/briller. Dette må bli som du selv føler. Lenke til kommentar
probin Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Jeg skal inn i garden i april. tingen er at jeg har fått dårlig syn siden sesjon(hvor jeg hadde kjempebra syn) hva skjer nå? hørt at man tar en ny synstest når jeg kommer fram, men hva "skjer" med meg da? sender dem meg hjem? får jeg mye fler kjedelige vaktordninger? driter dem i det? noen som kan svare meg på det? takker og bukker Probin Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Det kommer an på hvor dårlig synet ditt er, probin. Hvis det er for dårlig til å tjenestegjøre som gardist, blir du enten dimittert (tvilsomt) eller sendt til en annen tjeneste (typisk vaktsoldat på østlandet ett sted). Men hvor grensen går, vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Goldshoten Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Men så man må ikke bruke linser/briller under 1. gangstjenesten dersom synet ikke kvalifiserer til karakteren 9? Lenke til kommentar
EspnV Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 (endret) Mange av spoilerne fungerer ikke etter forumoppdateringen. Ellers en utmerket tråd for de som skal inn og er inne i forsvaret. Hadde innkallelse 17. mars 2010 på Madla og stortrives så langt Edit: Nvm. Av en eller annen grund trykket jeg på feil sted på spoilertaggen. Endret 30. mars 2010 av EspnV Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. april 2010 Forfatter Del Skrevet 1. april 2010 (endret) Mange av spoilerne fungerer ikke etter forumoppdateringen. Ellers en utmerket tråd for de som skal inn og er inne i forsvaret. Hadde innkallelse 17. mars 2010 på Madla og stortrives så langt Edit: Nvm. Av en eller annen grund trykket jeg på feil sted på spoilertaggen. fixed tar denne her også. tråden skal ikke brukes til generelle spørsmål og lignende, bruk denne til slikt: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=460947 Endret 6. april 2010 av aklla Lenke til kommentar
probin Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 (endret) OPS.. den kom akkurat for sent gitt Endret 6. april 2010 av probin Lenke til kommentar
Stjerneskudd Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Jeg er veldig nyskjerrig på Jegerkompaniet.. Noen som kan fortelle litt om hverdagen der? Syntes det er så lite info. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 På sesjon; Hva går denne IQ-testen utpå? Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 På sesjon; Hva går denne IQ-testen utpå? Etter hva jeg har hørt så er det oppgaver som ''plasser riktig figur'' og div. regnestykker. Mener at de ikke bryr seg så mye om hva du får, sålenge du ikke er helt borte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå